Knjiški moljac: Pročitano u maju 2018.

14:28:00

Maj je prošao kao sasvim solidan čitalački mesec. Čitala sam malo fizičke knjige, malo one neopipljive, elektronske, a sve se to svelo na konačni skor od pet knjiga i jedne grafičke novele, odnosno 1343 stranice. 

Što se ocena tiče, nakon nekoliko predomišljanja i prepravljanja, situacija je sledeća: Jedna knjiga odnela je ocenu od pet zvezdica, tri su zaslužile četiri zvezdice, jedna tri zvezdice i jedna dve zvezdice. Rekla bih da su utisci bili prilično prosečni kada se sve sabere i oduzme.


Prva knjiga koju sam pročitala u maju je Opsada i oluja, Li Bardugo, drugi deo Griša trilogije, objavljene od strane Urban Readsa. Ova trilogija ima veoma razvijen magijski sistem, a njena radnja odigrava se u kraljevstvu stvorenom po ugledu na Rusiju - sadrži i mnoge ruske nazive - a ovo kraljevstvo ima dve vojske - jednu standardnu, a druga je vojska griša, ljudi sa specijalnim moćima. Naravno da postoji priča o borbi između dobra i zla i ona je prilično napeta, a o detaljima ćemo u nekom drugom postu. Knjiga je, očekivano bila dinamičnija od prvog dela, mnogo mi je bolje držala pažnju. Kao i prva, imala je dosta delova koji su mi se svideli, ali i malčice onih koji su mi bili dosadnjikavi, te sam je ocenila sa četiri zvezdice.


Drugu knjigu sam čitala u PDF-u, a u pitanju je Psihijatri, psiholozi i drugi bolesnici, Rodriga Munjosa Avie, u izdanju Samizdata B92. Čitala sam je za čitalački klub na čiji sastanak na kraju nisam uspela da odem i mislim da je ova knjiga bila čisto gubljenje vremena i užasno sam se namučila da je završim jer mi je bila iritantna i dosadna. Očekivala sam priču o čoveku sa mentalnim oboljenjem i njegovim snalaženjem u društvu, a dobila nešto sasvim deseto. Stavljanje mačke na koricu u promotivne svrhe, kada mačka ne da nije bitna u priči, neću ni da komentarišem. Samo zahvaljujući nekim delićima koji su mi bili zanimljivi, nisam joj dala ocenu od jedne, već dve zvezdice. Znam da ima ljudi koji vole ovu knjigu, ali ona definitivno nije za mene.


Zatim sam malo prešla na grafičke novele i pročitala Opako + božansko, koju je kod nas preveo i objavio Dibidus. Glavna premisa priče je da se 12 božanstava vraćaju na zemlju svakih 90 godina, nakon što nasele tela tinejdžera, oni su pop zvezde dve godine, a onda ih čeka ponovna smrt. Prvenstveno sam, opčinjena, ovu grafičku novelu ocenila sa pet zvezdica, ali sam, kada su se utisci slegli, primetila neke rupe u radnji koje su me navele na to da se predomislim i ocenim je sa četiri zvezdice. Svakako i dalje jedva čekam da nabavim drugi deo i ovo je i dalje jedna od omiljenih stvari koje sam pročitala u maju.


Knjiga koju sam, zbog njenog obima, pročitala za najkraće vreme je jedna koju sam već spominjala - Svi bi trebalo da budemo feministi i feministkinje, Čimimande Ngozi Adiči, koju je objavio Milica magazin. U pitanju je Čimimandin TED govor pretočen u esej u kojem ona objašnjava zbog čega nam je potreban feminizam, kao i da žene nisu ravnopravne sa muškarcima, iako nam se čini da jesu. Sve je rečeno jednostavnim jezikom i potkrepljeno primerima iz svakodnevnog života, te sam knjigu rado ocenila sa pet zvezdica.


Nakon toga sam se opet vratila Griša trilogiji, Li Bardugo, sa ciljem da je završim i pročitala Ruinu i uspon. Ono što mi se svidelo je da radnja nije izgrađena oko zatišja pred buru, odnosno glavnu bitku, kakvu znamo da možemo da očekujemo na kraju knjiga poput ove, već se vodi niz bitaka i time zaista kreira slika rata. Knjiga ima nekoliko bitnih obrta koji su odlični i neočekivani, ali na samom kraju sam osetila prazninu na mestu koje je trebalo da popuni opšte oduševljenje, te sam je zbog toga ocenila sa četiri zvezdice.


Za kraj, posvetila sam se zbirci priča Nila Gejmena, pod nazivom Upozorenje o sadržaju, koju je kod nas objavila Laguna. Neke priče su mi se više svidele, neke manje, ali je ova zbirka generalno ostavila dobar utisak. Kao najmanje omiljenu priču izdvojila bih onu koja govori o Doktor Huu, jer nisam fan i bila mi je dosadnjikava, a najbolja mi je definitivno bila poslednja priča u zbirci, ona koja za glavnog aktera ima Senku iz Gejmenovih Američkih bogova. Prvobitno sam zbirku ocenila sa četiri zvezdice, ali sam onda shvatila da mi je kompletan utisak o njoj nekako prosečan, te sam ocenu smanjila na tri zvezdice.


You Might Also Like

0 коментара