Knjiški moljac: Pročitano u avgustu 2018.

15:47:00

Iako je kraj septembra, vratila bih se još jednom na avgust i podelila sa vama knjige koje sam pročitala jer kao čitalački mesec uopšte nije bio loš. 

Tokom avgusta sam pročitala pet knjiga i jednu grafičku novelu, odnosno 2026 stranica. Tri od ovih šest knjiga čitala sam prvi put, dok sam ostale tri već čitala, ali pre desetak godina.

Kada je u  pitanju skor ocena, četiri knjige ocenila sam sa pet zvezdica, jednu knjigu za četiri zvezdice i jednu knjigu sa tri zvezdice. Odlučila sam da od ovog posta, na osnovu ocena knjiga, prosečna ocena bude ocena čitalačkog meseca, te je, tom logikom, ocena za avgust 4.5 zvezdica.

Početkom meseca i dalje je trajao Booktube-a-thon čitalački maraton i u okviru njega sam u avgustu pročitala tri knjige.


Prva knjiga pročitana u avgustu bila je druga knjiga u serijalu Deca Crvenog kralja, Dženi Nimo. Ime knjige je Čarli Boun i vremenski tvister. U ovoj seriji avantura, Čarli, dečak koji čuje glasove ljudi sa fotografija, upoznaje svog pretka koji se našao u njegovoj školi jer je pogledao u vremenski tvister. Dok Čarli pokušava da pomogne svom rođaku, dešava se i mnogo drugih misterija i problema, kako u Blurovoj akademiji, tako i van nje, a on mora da se postara da se sve završi kako treba.

Kao i prethodni deo, ovaj me je takođe vratio u detinjstvo i uživala sam u čitanju jednako kao kada sam čitala prvi put, te sam, logično, ovu knjigu ocenila sa pet zvezdica.

Knjiga je izdanje izdavačke kuće Leo Commerce, godinama je nisam videla u knjižarama, ali je na sajtu izdavača trenutna cena knjige 450 dinara.


Zatim sam pročitala knjigu Dejvida Deja pod nazivom The Battles of Tolkien, u kojoj on hronološki govori o bitkama u Tolkinovim delima i ističe bitne stvari o svakoj od njih. Knjiga je vizuelno predivna i lepo ju je imati kao podsetnik, ali nije mnogo više od toga. Od nekoga ko je svoju autorsku karijeru igradio na pisanju dela o Tolkinovim delima, očekivala sam malo detaljnije i manje poznate informacije. Zbog toga sam ovu knjigu ocenila sa tri zvezdice. Bez obzira na to, nabaviću i ostale Dejove knjige iz ove kolekcije jer, kao što sam rekla, vredi imati ih u svojoj kolekciji kao podsetnik.

Knjigu možete da nabavite u Vulkan knjižarama, gde košta nešto više od 1700 dinara, ali se daleko više isplati da je kupite putem sajta Book Depository, gde joj je puna cena 13 evra, ali je većinu vremena na barem 20% popusta, tako da je, u zavisnosti od momenta, možete platiti 10 evra ili manje.


Čitanje na engleskom nastavila sam uz grafičku novelu Persepolis, Maržane Satrapi. Tehnički, pročitala sam dve grafičke novele jer Persepolis ima dva dela, ali kako sam nabavila izdanje u kojem su oba dela u jednoj knjizi, računam je kao jednu.

Ova grafička novela prikazuje autobiografsku priču Maržane Satrapi - njen život u Iranu, uključujući poliltičke prilike, revoluciju, diktatorstvo. Ona takođe ima priliku i da ode iz Irana, ali to ne čini njen život lakšim. Maržane satrapi je jaka ženska figura koja se borila za prava žena u Iranu i to je činila beskompromisno, ne mareći za posledice. U pitanju je sjajna životna priča, koju sam ocenila sa pet zvezdica. Preporučujem da odgledate i animirani film rađen po ovoj priči koji je sjajan, ali ne sadrži neke zanimljive delove, tako da obavezno i čitajte.

I ovo izdanje sam kupila putem sajta Book Depository. Redovna cena je oko 13 eura, ali je vrlo često na sniženjima i samim tim možete da je nabavite za manje od 10 eura.


Nakon čitalačkog maratona stigla sam da pročitam još neke knjige i ponovo sam se vratila serijalu Deca Crvenog kralja i pročitala knjigu Čarli Boun i plava boa. U ovom delu se nastavlja niz misterija u Blurovoj akademiji, a glavna misterija treće knjige je dečak izgubljen u zgradi ove škole, a kojeg Čarli pokušava da pronađe. Takođe, negde u potkrovlju škole nalazi se i zmija koja može da vas učini nevidljivim.

I ovu knjigu ocenila sam sa pet zvezdica, a možete da nabavite putem sajta izdavača, a trenutna cena iznosi 450 dinara.


Pretposlednjom knjigom koju sam ptočitala u avgustu vratila sam se čitanju na engleskom. Ovog puta pročitala sam knjigu Leah On The Offbeat, Beki Albertali. Ova knjiga nije drugi deo knjige Sajmon protiv zavere homosapiensa, ali nije loše pročitati prvo Sajmona, kako biste znali ko su likovi.

Ova knjiga uvodi nas u život Sajmonove najbolje drugarice Lije koja je anksiozna zbog toga što završava srednju školu i strepi da će se njihovo društvo raspasti polaskom na koledž. Još jedna muka koju ima je da je biseksualka i, iako je mami to odavno rekla, nije rekla nikom drugom. Čak ni Sajmonu koji je otvoreno gej. Lija se takođe zaljubljuje u osobu u koju smatra da ne bi smela da se zaljubi, što samo pomaže rastu njenih problema.

Knjiga mi se svidela više nego Sajmon, o Liji sam stekla potpuno drugačije mišljenje. Kako me nije oduvala da bih joj dala pet zvezdica, ovu knjigu ocenila sam sa četiri zvezdice, a ocenu za Sajmona spustila na tri.

Ovu knjigu sam kupila kada sam bila u Temišvaru i nisam sigurna da li je stigla u domaće knjižare, ali i nju možete da nabavite putem sajta Book Depository, gde je redovna cena oko deset eura, dok je trenutna cena knjige sa popustom oko osam eura.


Poslednja knjiga koju sam pročitala u avgustu je Hobit, Dž.R.R. Tolkina, u izdanju Čarobne knjige. Na vrata hobita Bilba jedan dan zakucao je čarobnjak Gandalf, koji je, pomalo na prevaru, u njegovu kuću doveo trinaest patuljaka. Bilbo je patuljcima predstavljen kao veoma vešt obijač i rečeno je kako on može mnogo da im pomogne u njihovom planu da poraze zmaja Šmauga i povrate svoje veliko blago pod planinom. Divno je pratiti Bilbov proces od prestrašenog hobita koji ne voli avanture, do pravog neustrašivog avanturiste. Ovde, naravno, počinje i pričao prstenu na kojem će kasnije da se baziraju tri knjige.

Veoma sam se radovala povratku ovoj knjizi, kako bih se podsetila detalja koje sam tokom prethodne decenije zaboravila. Kao velikom Tolkinovom fanu čitanje ove knjige mi je došlo kao prava antistres terapija. Ovo delo posebno volim jer je namenjeno mlađoj publici, te je, iako sadrži mnogo informacija - kao i svadruga Tolkinova dela - pisana daleko pitkijim stilom. Naravno da sam je onda ocenila sa pet zvezdica.

Ovu knjigu u maloprodaji možete da nabavite po ceni od 899 dinara.



Ukoliko želite da budete u toku sa mojom pričom o knjigama i van ovog bloga, možete da lajkujete moju Fejsbuk stranicu, zapratite me na Instagramu ili se pretplatite na mom knjiškom YouTube kanalu.

You Might Also Like

0 коментара