Knjiški moljac: Pročitano u martu 2018.

16:34:00

S obzirom na to koliko sam malo vremena imala za čitanje imala u martu i na to da sam najviše čitala u prevozu, prilično sam zadovoljna brojem pročitanih knjiga. Na kraju februarskog posta napisala sam spisak knjiga koje sam želela da pročitam tokom marta. Pročitala sam samo jednu knjigu sa tog spiska, dok sam umesot ostalih čitala neke druge. Ono zbog čega mi je žao je to što nisam imala vremena da pustim ljude sa Instagrama da biraju jednu knjigu koju ću čitati tokom meseca, ali to ćemo da popravimo ovog meseca.

Dakle, martovska kalkulacija je sledeća: tokom meseca sam pročitala pet knjiga, odnosno 1621 stranicu. Što se statistike tiče, bio je ovo prilično dobar mesec jer sam četiri knjige ocenila sa pet zvezdica, dok sam dve knjige ocenila sa četiri zvezdice.


Prva knjiga koju sam pročitala u martu bila je Žene koje su promenile svet, grupe autorki, a u izdanju Urban Readsa. Ovo su priče o 26 izuzetnih žena, poređanih hronološki, te tako knjigu otvara priča o fantastičnoj Hipatiji iz Aleksandrije, a zatvara je priča o jednako neverovatnoj Malali. Priče su veoma bliske mladima jer su ispričane u slengu, te mi je to bilo veoma interesantno, a naučila sam i neke nove stvari o ovim ženama. Knjigu sam ocenila sa pet zvezdica.


Sledeće što sam pročitala je Američki bogovi grafička novela Nila Gejmena, to jest prvi volume, koji nosi naziv Senke, a kod nas je izašla na isti dan kada i u Americi, zahvaljujući izdavačkoj kući Dibidus. Osim što prilično detaljno prati radnju romana, ova grafička novela i umetnost koja se u njoj nalazi oživljavaju Američke bogove na sasvim drugačiji način. Takođe, ne mogu a da ne cenim užasno dobre reference na druga dela. Ocenila sam je, naravno, sa pet zvezdica.


Knjigu Vitez sedam kraljevstava, Dž. R. R. Martina, u izdanju izdavačke kuće Laguna, htela sam samo da završim ovog meseca. Međutim, shvatila sam da se sećam nekih gluposti, a da sam bitne delove radnje zaboravila, te sam počela ponovo. Pustolovine Danka i Jajeta na teritoriji čuvenih Sedam kraljevstava, mnogo pre negošto se radnja Igre prestola dogodila, bile su malčice manje uzbudljive nego što sam očekivala, ali i dalje veoma zanimljive, te sam uživala u čitanju ove knjige i naposletku je ocenila sa četiri zvezdice.


Knjiga Medved i slavuj, Ketrin Arden je, kao što sam spomenula u favoritima marta, knjiga koja me je oduševila. Dibidus definitivno pogađaju u centar sa izborom knjiga koje prevode. Radnja je smeštena u srednjevekovnoj Rusiji, a glavna junakinja ima sposobnost da vidi čerte. Ketrin Arden se veoma dobro informisala o istočnoslovenskoj mitologiji i to je doprinelo da roman sveukupno bude magičan. Ovo delo ocenila sam sa pet zvezdica.


Za kraj, jedina knjiga koja je zaista bila na mojoj TBR listi, Baklja u noći, Sabe Tahir. Konačno sam pročitala nastavak Iskre u pepelu i, moram da priznam da mi se ovaj deo daleko više sviđa. Neke stvari su bile zaista nepredvidive što je samo doprinelo dobrom utisku. KDrugi deo knjige daje nam mnogo bolju sliku o likovima, a tako]e je i mnogo dinamičniji. Ova knjiga je definitivno zaslužila pet zvezdica.


Neke knjige sa martovske TBR liste će definitivno da se presele na aprilsku, jer bi bilo vreme da ih završim/pročitam. Dakle, bio bi red da konačno završim Isijavanje, Stivena Kinga, kao i da pročitam knjige Li Bardugo pod nazivima Opsada i oluja i Ruina i uspon, kako bih završila sa čitanjem Griša trilogije. Ono što nije bilo na martovskoj listi, što sam ipak želela da pročitam, a nisam, te već sada radim na tome je knjiga Furam feminizam, koju sam, zajedno sa još dve knjige iz ovog posta, spomenula u svom postu o knjigama o snažnim ženama. Takođe, volela bih da pročitam i knjigu Gemina, drugi deo trilogije Illuminae, koju su napisali Ejmi Kaufman i Džej Kristof, delo Najnormalniji čovek na svetu Ivana Tokina, kao i prvi deo trilogije Dom dospođice Peregrin za čudnovatu decu, Ransoma Rigsa.

You Might Also Like

0 коментара