Prostor za sopstvene misli: Gde nestade detinjstvo?

19:32:00

Ljudi se stalno žale na nove generacije. Razlozi za žalbe se kreću od vaspitanja, preko razmaženosti, do toga da ne znaju da komuniciraju.

Umesto što se žalite na nove generacije, bolje ih vaspitajte. Ne znam kako ljudi mogu da očekuju da se dete socijalizuje, kada petogodišnjoj deci kupuju telefone i kompjutere umesto lopte i igračaka. Ostala sam bez teksta kada sam videla da deca ne znaju šta je fiksni telefon! Pa, naravno da ne znaju, kada im, maltene, čim se rode gurnu mobilni telefon u ruke. Što skuplji i moderniji telefon - to bolje. Nema veze što će ga dete verovatno koristiti da igra igrice.

Muziku da ne spominjem. Pripadne mi muka kada na ulici vidim devojčice, ne starije od 7-8 godina, koje na sav glas pevaju pesme tipa Neću u jugiću. Ako se to uopšte može i nazvati pesmom. To nije tematika pesama koju osmogodišnja devojčica treba da sluša. I onda nastaje čuđenje jer je svaka druga devojka sponzoruša. Pa naravno da jeste, kad ih tome podsvesno uče od malena!

Gde su nestali crtaći bez nasilja? 'Alo, pa ja, sa svojih skoro devetnaest godina, gledam anime koje puštaju na dečijim kanalima i shvatam da uopšte nisu za decu. Većina onih koji smatraju da su to dečiji crtaći treba da obrati pažnju na to koliko nasilja ima u istim tim crtaćima. Mislite li da takav program nema uticaj na decu? A sta ako vam kažem da sam nebrojeno puta naisla na decu koja još nisu krenula ni u osnovnu školu, a već brutalno premlaćuju jedni druge?

Detinjstvo je kada provodiš dane napolju igrajući se  i moliš mamu da te pusti da ostaneš napolju bar još pola sata. Kada se setim detinjstva, u glavi mi odzvanjaju povici sa kapije: Hoćeš li izaći?! koji su obeležili svaki dan. Najbliži susret sa tehnologijom bili su mi oni čuveni ljubimci. Toga treba da se sećaju i današnja deca. Međutim, njima će u sećanju na detinjstvo ostati koje su igrice igrali i koliko su puta tukli, ondnosno bili pretučeni.

U isto vreme mi je drago i žao što pripadam jednoj od poslednjih generacija sa srećnim detinjstvom. Drago mi je jer sam imala takvo detinjstvo, a žao mi je jer današnja deca to ne proživljavaju.

You Might Also Like

0 коментара