Knjiški moljac: Book Haul - novembar 2016.

16:00:00

Ovog meseca sam imala u planu da ovaj post spojim sa jednim novim koji će se pojaviti na blogu jer sam očekivala da u haul-u imam samo jednu knjigu - onu iz kutije Knjižare za mlade. Međutim, nekako se desilo da se novembar završi sa pet novih knjiga. U moju odbranu, kupila sam samo jednu. Pa, hajdemo redom.

Prva knjiga koja je dospela u moju skromnu biblioteku ovog meseca jeste upravo knjiga iz novembarske KZM kutije. U pitanju je Džejn Ejr, Šarlot Bronte. Kao što sam spomenula u tom postu, nisam velik ljubitelj klasika, ali sestre Bronte, pogotovo Šarlot, su me uvek nekako vukle ka sebi, te mi je drago da konačno mogu da pročitam jedno njeno delo.

Siromašna Džejn Ejr je usamljeno siroče koje živi u kući gospođe Rid, koja sestičinu svog pokojnog muža posmatra kao nepotreban teret i ne propušta priliku da joj to i pokaže. U internatu za devojčice, Džejn se susreće sa još većom okrutnošću nego u ujninom domu, ali uspeva i da stekne prijatelje i razumevanje koje do tada nije iskusila. Nakon školovanja, prihvata posao guvernante na Tornfildu, velikom gospodskom imanju, gde prvi put u životu pronalazi i ljubav. Ipak, izabranik njenog srca, nepredvidivi i mračni gospodin Ročester, ima tajne koje mogu da upropaste snove jedne mlade devojke o ljubavi.



Kada sam ovog meseca išla za Novi Sad, svratila sam u prodavnicu da kupim novine. Videvši da se uz NIN dobija Narodni poslanik, odlučila sam se da je to dan za čitanje ovog nedeljnika koji nisam kupila duže vreme. Sela sam u voz otvorivši novine, a da nisam pogledala naslovnicu, pa mi je nešto bilo čudno. Sve te vesti sam već znala. Onda sam shvatila da su novine iz avgusta. Koja prodavnica još ostavlja novine na rafu tri meseca?! Ali bar imam knjižicu, koja me je koštala 200 dinara, pošto su novine za baciti.

Ova komedija je Nušićev prvenac i nastala je kao produkt političkih prilika u Srbiji. To je bilo vreme samovolje Obrenovića, gušenja Timočke bune, aktivnosti opozicione Radikalne stranke u čijim su redovima bili slobodoumni intelektualci.




Kada je treća knjiga u pitanju, imala sam sreće. U nagradnoj igri koju su organizovali Knjižara za mlade i izdavačka kuća Šahinpašić, dobila sam knjigu Kruna ponoći, koju je napisala Sara Dž. Mas, drugi deo čuvenog serijala Throne of Glass. Iako je Laguna za ovaj mesec najavila objavljivanje prvog dela ovog serijala, odlučila sam da skupljam BiH izdanja jer su zadržali originalne korice i jer će verovatno prvi izbaciti ceo serijal, tako da neću morati da čekam. Cena ove knjige je 17KM.

Zlo ju je krunisalo. Dužnost je obavezuje. Ljubav je razapinje.
Celaena Sardothien, plaćena ubica na dvoru kralja Adarlana, predstavlja njegovo najsmrtonosnije oružje. Cenu za svoju slobodu mora platiti krvlju njegovih neprijatelja - ali ne može podneti to što mora da ubija u ime krune. A sa svakom smrću koju lažira, sa svakom novom neistinom, dovodi u opasnost sve one koje voli.
Rastrzana između dvojice svojih zaštitnika - kapetana i princa - i sukobljavajući se sa silom mnogo strašnijom od samog kralja, Celaena mora da odluči za šta se zapravo bori: za svoju slobodu, svoje srce ili sudbinu čitavog kraljevstva.



Kao poklon za godišnjicu dobila sam knjigu koju merkam već mesecima, a merkala je i ona mene iz različitih izloga u Knez Mihajlovoj. U pitanju je knjiga Rundek, između - knjiga o pesmama, koju je priredio Ante Perković. Cena ove knjige u maloprodaji je 600 dinara, a njen izdavač je Laguna.

Kao i sve knjige o muzici i ova vas, pre svega, želi navesti da je još više i pažljivije slušate. Zato u prozu polazi od pesama. Pokazalo se da su one - evo očekivane metafore - tek haustor kojim se ulazi u mnogo veću priču o ljudima i vremenima. Kroz nju se protežu Rundekovi intimni, poetski zapisi u prvom licu koji bolje od bilo kakve biografske fikcije ocrtavaju čoveka i njegov rad. Uz glasove saradnika i saputnika, dokumente, sećanja i neke fantastične priče iz života, filma, knjiga i muzike, dovršili smo rutu ovog putovanja.
Ako čitajući otkrijete prozor s nekim novim pogledom na Rundekovu poeziju i sve lepe zvuke što nad njom vijore, nismo uzalud dizali jedra.



Izgleda da je dobro to što dan-dva kasnim sa ovim postom jer sam bukvalno pretposlednji dan novembra dobila još jednu knjigu. Ničim izazvana, Marija mi je poklonila Geteove Jade mladog vertera, Riznicino izdanje. Hoće me klasici ovog meseca. Dva sam dobila, jedan čitala. Ne znam samo da li je to neka tajna poruka univerzuma. Maloprodajna cena ove knjige u Delfi knjižarama je 460 dinara.

Verter, kojem Gete pripisuje sopstveni datum rođenja, Rusoov je emotivni feminizirani muškarac. Bled, melanholičan, plačljiv. Za Vertera detinjstvo je predivno i čisto, dok je muževna zrelost prljava i ponižavajuća. Stoga je plemenito odbijati da odrastemo.

To bi bile sve knjige udomljene ovog meseca. Ostanite uz blog Šećerne Pilule jer već sutra premijerno stiže nova rubrika o knjigama.

You Might Also Like

0 коментара