Knjiški moljac: Stiven Šboski - Prednosti jednog marginalca

14:37:00

Prednosti jednog marginalca, odnosno knjiga koju svi bolje prepoznaju po njenom originalnom nazivu - The Perks of Being a Wallflower - je jedna od onih koje ljude toliko oduševe, da ih ostave bez reči. Ja sam ostala bez reči na malo drugačijem nivou. Zaista nisam imala mnogo da kažem o ovoj knjizi na prvu loptu. To obično ne znači ništa dobro. Sudeći po tome da sam joj dala četiri zvezdice, očigledno mi se dopada, ali definitivno nije dorasla hajpu koji je oko nje stvoren.

Ova knjiga je veoma interesantna po pitanju formata - u pitanju je kompilacija pisama nepoznatoj osobi, u kojima glavni lik, Čarli, koji je novopečeni srednjoškolac, opisuje različite situacije iz svog života i to kako se oseća povodom svake. Radnja je smeštena u rane devedesete, a dok čitate ova pisma, ona nije ispresecana, već se svako pismo odlično stapa sa prethodnim u jedinstvenu celinu.

Verovatno je ono što je meni falilo prilikom čitanja je ta neka stvar za koju nagađam da će da se desi i koju očekujem tokom cele knjige, a koja povećava tenziju prilikom čitanja i daje na dinamici. Ova knjiga za mene nije imala takve momente. Međutim, kao i svačija svakodnevica, i Čarlijeva ima srećne i tužne trenutke. Bilo je nekoliko zaista komičnih delova, koji su uspevali da me nateraju da se nasmejem.

Sudeći po tome da sam knjizi dala četiri zvezdice, očigledno mi se dopada, ali definitivno nije dorasla hajpu koji je oko nje stvoren. Čitala sam je prošle godine i nisam sigurna da li bih je sada isto ocenila, tako da je vrlo moguće da ću joj se ove godine vratiti, da učvrstim svoje mišljenje o njoj. Prilično realistično pikazuje odrastanje tinejdžera kojeg su zadesile mnoge loše stvari u životu. Nisam još uvek odgledala film, ali nadam se da se neću razočarati jer ova knjiga deluje kao veoma dobar materijal za film. Iako možda nije najbolja knjiga koju sam u životu pročitala, priča je jedinstvena i svakako je preporučujem. 


You Might Also Like

0 коментара