Knjiški moljac: Džon Grin - Gradovi na papiru

07:00:00

Sve što sam čula o knjizi Gradovi na papiru je da nije nešto i da je najlošija među Grinovim delima. Međutim, meni se svidela.

Kventin je od malena zaljubljen u Margo Rot Spigelman. U srednjoj školi se oni više ne druže, ali je on i dalje posmatra iz prikrajka i divi se njenoj snazi i beskompromisnosti. Jedna noći, Margo se pojavljuje na njegovom prozoru i oni kreću u osvetničku avanturu koja sadrži jedanaest tačaka. Kventin oseti da su se na taj način ponovo zbližili i jedva čeka da vidi kakav će njihov odnos biti sutradan u školi, ali se Margo ne pojavljuje.

Ona je često umela da nestane na nekoliko dana i ostavi tragove kako bi je pronašli, ali kako njene tragove niko nije shvatao ozbiljno, ona se ubrzo vraćala. Ovog puta to nije bio slučaj i Kventin kreće u potragu za tragovima koje je možda ostavila baš njemu. Veći deo knjige Kventin pokušava da razume Margo Rot Spigelman, devojku koju ceo život posmatra na jedan način, a sada uviđa da ona nije takva za kakvu se izdaje. On, pomoću tragova koje je ostavila, pokušava da sagleda onu pravu Margo Rot Spigelman, da počne da razmišlja kao ona, kako bi uspeo da je pronađe.

Treći deo knjige predstavlja finalnu potragu za Margo. Kventin ide na sve ili ništa, odlučen da je pronađe, živu ili mrtvu.

Iako je deo knjige u ojem Kventin tumači tragove poprilično razvučen u odnosu na onaj deo pre i posle njega, ni u jednom momentu mi nije bilo dosadno. Zajedno sa njim pokušavala sam da spoznam kakva je Margo Rot Spigelman. Jedina zamerka koju imam je sam kraj. Iako smatram da ovakve priče nemaju jednostavan kraj i nisam očekivala hepi end, nekako mi je kompletna priča ostala nedorečena za te neke bitne odluke. Često smo i u životu nedorečeni, ali kada čitam moja radoznalost ipak preovlađuje.


Ako je ovo zaista najlošija Grinova knjiga, onda ostale mora da su fenomenalne. Primetila sam da mene najviše vuku njegove knjige koje se drugima nisu toliko svidele, dok imam najmanje volje da pročitam Krive su zvezde, koja je toliko ishajpovana. Videćemo dokle ću na kraju stići na svom čitalačkom putovanju kada su dela Džona Grina u pitanju.




You Might Also Like

0 коментара