Dete iz provincije: To visit or not to visit

16:20:00

Kako bih našla sve ono što bih eventualno želela da posetim u Stavangeru, prvo sam posetila Trip Advisor sajt. Mnoga od mesta koja su na istom preporučena sam posetila, dok neka, nažalost, nisam uspela. Dobila sam ideju da spomenem ta mesta kako bih objasnila zašto neka nisam posetila, a i kako bih vam pokazala ona koja jesam, ali ih iz nekog razloga nisam spomenula u postovima.

Trip Advisor preporučuje Lysefjord i još nekoliko drugih fjordova koje, nažalost, nisam imala priliku da vidim. Neću prežaliti to što nisam bila svedok tih lepota prirode, ali razlog što nisam otišla tamo je taj što do njih može da se ode samo brodom, a te ture su veoma skupe. Možda jednog dana.

Druga preporučena stavka je stari Stavanger. Oni su ga u ovim predlozima baš raskomadali na parčiće. Definitivno sam posetila ovo mesto jer je to sam centar grada i već sam pisala o tome i o još mnogim drugim stvarima izvučenim iz centra Stavangera kao posebne destinacije.

Kopala sam po stranici da nađem i sastavim sve stvari koje su naveli kao odvojene, a koje u stvari pripadaju starom Stavangeru.

O nekima sam već govorila, te neću kačiti fotografije i pisati mnogo teksta jer se sve to nalazi u postu linkovanom dva pasusa iznad. U spomenuto spadaju stavangerski muzej nafte, Ovre Holmegate, odnosno najšartenija ulica u Stavangeru, katedrala i Valberg toranj.

Jedna od stvari u koju sam ulivala mnogo nade je Kulturhus. Čula sam da je to mesto na kojem se okupljaju studenti i nadala se da ću se baš na tom mestu sprijateljiti s nekim. Međutim, nije ispunio moja očekivanja. Kulturhus je zgrada u kojoj se nalaze biblioteka, kafić i bioskop. Ne bih rekla da na spratu ima nešto prezanimljivo, pošto se retko ko penjao tamo. I u okolini nije bilo baš mnogo ljudi, te sam odustala od ovog mesta.


Deo koji takođe odvajaju od starog Stavangera, a koji je u stvari njegov sastavni deo je i luka koja se pruža od kaldrmisanog centra do muzeja nafte. Na sajtu se nalazi pod imenom Skagenkaien. S jedne strane se nalazi more sa usidrenim brodovima sa te strane, a jedrilicama s druge, dok se sa druge strane nalaze kafići koji su zbog pogleda uvek krcati.



Dok se još nalazimo u okviru starog Stavangera, započela bih priču o ostatku muzeja, koji sam spominjala u prethodnim postovima, ili nisam ni u jednom.

U centru grada, odmah blizu upravo spomenute luke, nalazi se muzej koji se zove Roots of the Vikings. Imala sam veliku želju da ga posetim, ali sam se predomislila nakon što sam pročitala utiske koji kažu da je precenjen i da se za neku paprenu cenu dobije samo slušanje audio traka i gledanje filmića koji čak nisu ni usklađeni jedni s drugima.
Kad neko kaže da je gift shop najbolji deo muzeja, to je znak da ne treba da se ulazi unutra. S druge strane, zgrada spolja izgleda totalno simpatično.

Muzeji koji se bave naftom i svime što je povezano sa njom mi nisu zvučali previše primamljivo, muzej dece mi je bio previše kripi, a muzeju umetnosti sam posvetila ceo jedan post.
U komšiliku mi se nalazila neka vrsta školskog muzeja, Stavanger Skolemuseum. Hteli smo da posetimo ovaj muzej da vidimo o čemu se radi, ali je sve što smo na netu našli je to da je povremeno otvoren za školske ture. Tako da sam nastavila da ga posmatram spolja svaki dan i lovim pokemone ispred njega.



Što se plaža tiče, poprilično sam ih obišla. Ono što Trip Advisor savetuje je da posetite Solastrand plažu i stvarno je u pravu. Pisala sam vam već o svom doživljaju ove plaže. Sajt takođe preporučuje nešto što se zove Jæren. To je poprilično opširan predlog, pošto je to kompletna jedna oblast uz more. Prvi put sam otišla tamo jedan od prvih dana, kada sam komplet pokisla jer nisam imala gde da se sklonim. Drugi put sam se zaputila tamo kada smo vozili električne bicikle.



Još jednu plažu smo posetili prilikom vožnje biciklova. U pitanju je Vaulen plaža. Prelepa je i zaista sam se lepo provela tamo. Definitivno je drugačija od peščane Sola plaže i više izgleda kao nešto što možete videti u Norveškoj.



Takođe je preporučen deo grada koji se naziva Mollebukta. Ovo je deo sa prelepom prirodom u čijoj se blizini nalaze univerzitet i muzej umetnosti, a u samom srcu su mačevi u kamenu, ili Sverd i Fjell - spomenik tri mača visokih deset metara.




Ono što se takođe preporučuje je poseta Vålandstårnet-u, odnosno Våland tornju, o kojoj ste takođe već mogli da čitate na blogu.


Posmatrajući sve ove destinacija, sada kada sam sve stavila na papir, vidim da sam u stvari mnogo obišla. Ako ikada uspem ponovo da dođem u ovaj divni grad, potrudiću se da posetim još neki muzej u nadi da će mi popraviti utisak o muzejima u ovom gradu. Takođe se nadam da ću imati novca da jednom posetim sve te fjordove koji oduzimaju dah i malo više proputujem okolinu samog grada, u koju sam uspela pomalo da zavirim odlaskom u planine.

You Might Also Like

0 коментара