Šećer pita: Deseti krug - U muzici nalazimo spas.

19:02:00

  Ukoliko ste čitali kratki post o rumskom moto skupu,  zapazili ste da sam spominjala bend koji nazivam mladim nadama rumskog rokenrola.

Deseti krug je novonastali bend koji čine Jelena Tomić (vokal), Jovan Pujić (solo gitara),  Milan Knežević (ritam gitara i bek vokal), Branko Knežević (bas gitara) i Jovan Atanacković (bubnjevi). 

Odlučila sam da vas, kroz omanji intervju,  upoznam sa bendom i njihovim planovima za dalji rad.

U nastavku možete pročitati kako je izgledalo moje časkanje sa gitaristima Desetog Kruga Jovanom Pujićem i Milanom Kneževićem.


  • Na svakom od vas se primeti koliko volite muziku i koliko ste joj posvećeni, te ne treba da čudi činjenica da ste oformili bend. Ali kako se okupila baš ova ekipa? 

Milan: Skoro niko od nas se nije međusobno poznavao.  Spojili smo se putem različitih ljudi. I ako se neko od nas znao, to poznanstvo je bilo samo iz viđenja. Čuli smo da bendovi mogu da se prijave za učešće na Koncertu rumskih bendova, pa je i to uticalo na našu želju da oformimo bend. 



Jovan: Sve je bilo jako čudno. Spojio nas je jedan drugar koji je imao samo bubnjara i basistu. Pitali su me da sviram s njima, što sam ja rado prihvatio jer mi je ovo prvi bend. U jednom momentu mi je Milan rekao kako je čuo da ćemo svirati i pitao da svira s nama. 
Na početku smo imali tri gitare i prvo smo imali akustične probe. Meni se sve to jako svidelo.  Kasnije smo prešli na električne gitare. Shvatili smo da su nam tri gitare previše, tako da sada više nemamo tu treću i formirana je postava benda od pet članova. 

Milan: Imamo i jednog menadžera. U pitanju je Nenad Mašić. On nam je kao član benda. Zato i naš logo ima pet strelica, iako su u postavi benda četiri muške osobe. 





  • Zašto Deseti krug?  

Milan: U početku smo imali jako defektno ime, koje sada nećemo spominjati. (smeh) Bili smo u fazonu daj da smislimo nešto drugo, samo da nije to! Pošto smo mahom gimnazijalci, završili smo ispred škole smišljajući ime i na pamet nam je pao Dante sa svojih devet krugova pakla, pa smo odlučili da mi budemo deseti. 
Na kraju se ispostavilo da ovo ime može da nosi i određenu simboliku, koju smo uspeli lako da prikažemo i na logotipu benda. 

Jovan: Takođe smo dva ili tri puta svirali u školi i kada su nas pitali kako se zovemo, mi nismo znali. Tako da smo morali da smislimo ime i na kraju smo došli do ovog. 




  • Kako je jedan pretežno hard rok bend odlučio da ima ženski vokal? I to nežnije prirode, kakav je Jelenin. 

Milan: To se desilo sticajem okolnosti. Mi imamo tendencije ka sviranju neke žešće muzike kao što je metal i pank. Ukoliko zbog prirode njenog vokala ne bismo mogli da sviramo određene stvari, verovatno bih ja pevao takve pesme. 

Jovan: Za sada nam je cilj da imamo ženski vokal i da Milan bude prateći. Svima nam se to jako sviđa. Ukoliko baš budemo svirali pesme bendova kao što su Goblini ili, na primer, ZZ Top, to će otpevati Milan. Nameravamo da tako i ostane. 



  • Šta za vas predstavlja muzika? 

Jovan: Oslobođenje.

Milan: Meni je to spas. 


  • Kakav je muzički ukus članova benda?  Slušate li iste žanrove, ili vam se ukusi bitnije razlikuju? 

Jovan: Možda se ja malo razlikujem, ali generalno se podudaraju i uglavnom se sluša hard rok.


  • Ko su vam muzički uzori? 

Milan: Od domaćih bendova definitivno Goblini. Što se tiče stranih, tu je Ramštajn i eventualno AC/DC. 

Jovan: Najveći uzor mi je definitivno Džimi Hendriks. Mnogo volim i stil Gansa. Osamdesetih su oni bili ti koji su probili led. Bili su nešto skroz novo. 


  • Pre nekoliko dana ste prvi put kročili na binu.  Kakvi su utisci?


Milan: To je bilo totalno neverovatno iskustvo.  Ponavljao bih to svaki dan. Što se mene tiče, ja bih spavao pored bine, pa se ujutru opet popeo da sviram. Neverovatan je osećaj videti reakciju publike. Iako su to bili naši drugari ili ljudi koje znamo iz viđenja, njihova reakcija nam jako znači, a takođe povuče i ljude koji možda nisu ni imali nameru da nas slušaju da priđu da nas čuju. I oni su imali super reakcije. Zaista je bilo sjajno. 

Jovan: Ja nemam reči. Nisam očekivao da će doći toliko ljudi. Kada smo počeli, još uvek je bio dan i bio je neki solidan broj ljudi. Kad smo svirali poslednju pesmu pogledao sam i video da je pala noć i da ima zaista mnogo ljudi. Nisam mogao da verujem. 








  • Planirate li da u skorije vreme radite na autorskoj muzici ili ste za sada isključivo kaver bend? 

Milan: Plan je da navežbamo pedeset do sedamdeset kaver pesama, kako bismo mogli da pokrivamo i veće svirke na otvorenom, a i one po kafićima. Nakon toga bismo mogli da se fokusiramo na rad na autorskim pesmama, bez potrebe da opet trošimo vreme na uvežbavanje kavera. 

Jovan: Još uvek smo tu negde među tim kaverima. Dok budemo vežbali te pesme, videćemo šta nam se najviše sviđa i na osnovu toga ćemo pisati svoje pesme.


  • Obrade kojih bendova možemo očekivati na narednim svirkama? Verujem da će se repertoar dosta razlikovati od eks-ju rok repertoara namenjenog moto skupu. 

Jovan: Definitivno će se razlikovati. Mislim da će nam glavni bend biti Gansi. 

Milan: Biće tu i nešto ZZ Topa, nešto Kleptona... Biće svega, stvarno. 




  • Imate li već planove za buduće svirke ili čekate da vam se ukaže nova prilika? 

Milan: Za sada stvarno imamo dosta prilika. Uglavnom su to svirke po kafićima,  ali od nekud se mora krenuti.

Jovan: Da,  za sada imamo u planu te svirke po kafićima.  U avgustu ćemo možda imati svirku u Vrdniku, a u septembru planiramo da se prijavimo za učešće na Koncertu rumskih bendova,  a i na zimu bismo trebali da sviramo. Videćemo još šta će biti od svega toga. 

Milan: Ukazalo nam se mnogo prilika na samom početku. Bukvalno nam se otvorila masa stvari sa svih strana čim smo se oformili. Postoji masa dobrih šansi,  samo treba da se radi. 


  Ne treba sumnjati u to da će članovi ovog benda vredno raditi kako bi dosegli svoje ambiciozne ciljeve. Verujem da će se o njima još čuti - kako na ovom blogu, tako i van njega. A dok se ne ukaže sledeća prilika da čitate o ovim momcima i devojci,  njihov napredak možete pratiti na fejsbuku (linkovanom na početku posta). Takođe pogledajte snimak njihovog nastupa na moto susretu MK Falcons-a, a neće biti na odmet ni da i u buduće gledate snimke na njihovom jutjub kanalu.



Fotkala i snimala Milica Jokić

You Might Also Like

0 коментара