Knjiški moljac: Pročitano u januaru 2018.

19:11:00

Rešila sam da se okanem engleskih izraza za kupljene i pročitane knjige. Htela sam to da uradi odavno, ali nekako mi je bilo neskladno da to uradim u sred godine. Ovako je bolje. Što kažu, nova godina, novi početak.

Ovog meseca neće biti posta o kupljenim knjigama, ne zato što sam ih upila previše, pa mi je mrsko da ga pišem, već zato što - pazi sad - nisam kupila nijednu knjigu. Neverovatno, znam. Nisam čak ni shvatila da nisam kupila nijednu sve dok nisam sela da pišem book haul post i shvatila da nemam o čemu da pišem. Poslednju knjigu na poklon sam dobila 31. decembra, tako da ni to ne mogu da računam. Vrlo moguće da će kupovanje vrlo malog broja knjiga ili nekupovanje knjiga da bude praksa ove godine.

S druge strane, tokom Januara sam pročitala pet kompletnih knjiga. Skoro pa šest, ali kako je ta poslednja ipak završena u februaru, ostavću je za sledeći post. Ukupan broj stranica kompletiranih knjiga iznosi 1419 stranica. Što se uspeha tiče, skor je tri knjige ocenjene sa četiri zvezdice i dve knjige ocenjene sa pet zvezdica, što pokazuje da je ovo bio dobar čitalački mesec.


Prva knjiga koju sam pročitala u Januaru bila je Gvozdena rukavica, drugi deo serijala Magisterijum, čije su autorke Kasandra Kler i Holi Blek. Iako za sada prilično volim ovaj serijal i ova knjiga mi je bila super, moram da priznam da je malčice lošija nego prva. Volela bih da je još malo nadograđen svet u kojem se radnja dešava. Ovu knjigu o svetu magova ocenila sam sa četiri zvezdice.



Nakon toga pročitala sam jednu grafičku novelu. U pitanju je dodatak serijalu Intervju sa vampirom, koji se zove Claudia's Story i govori o, očigledno, Klaudiji, devojčici koja je pretvorena u vampira. Kod ovakvog štiva, crtež je jednako bitan kao i sama radnja, a crtež je ovde bio odličan. Kompletna slika odiše viktorijanskim duhom, a slike u sepiji, na kojima je u boji samo krv, dale su poseban pečat. Ova grafička novela definitivno je zaslužila ocenu od pet zvezdica.


S vremena na vreme na Instagram stori okačim sliku dve knjige i puštam druge da odaberu koju ću da čitam. Prva knjiga koju su za mene ove godine drugi odabrali je Senka i kost, prvi deo Griša trilogije Li Bardugo. Nisam imala visoka očekivanja, jer svi govore kako je njena duologija Šest vrana daleko bolja od ove trilogije. Ova knjiga mi se prilično svidela, a ako su drugi u pravu i odavde može da ide samo na bolje, onda jedva čekam! Ovu knjigu ocenila sam sa četiri zvezdice.



Zatim sam čitala knjigu koju sam dobila na poklon - koji sam, naravno, sama birala - Čudo, dečiju knjigu koju je pisao R. H. Palasio, a po kojoj je nedavno snimljen i film. Glavni junak ove knjige je dečak sa deformitetom lica. Svidelo mi se što je priča ispričana iz više uglova, te saznajemo ne samo kako se Avgust oseća zbog situacije u kojoj se nalazi, već i kako se oseća njegova sestra, njegovi drugari i neki drugi ljudi. Ovo je divna knjiga. Nema veze što je dečija. Pročitajte je. Dajte svojoj deci, mlađoj braći i sestrama i drugarima da je pročitaju. Ocenila sam je sa pet zvezdica.



Tokom prošle godine pročitala sam mnogo prvih delova serijala. Odlučila sam da ove godine nastavim sa serijalima i završavam ih. Gvozdena rukavica bila je prva na tom putu, a Djevoka iz noćnih mora sledeća. Ova, poslednja knjiga koju sam pročitala u januaru,  je drugi deo duologije Anna u haljini od krvi, koju je napisala Aleksandra Braken. Priznajem da mi se svidela daleko manje od prve. Nije bila jednako dinamična, ali neka veoma dobra dešavanja pri kraju su za ovu knjigu izvukla ocenu od četiri zvezdice. Ali definitivno sam mogla da živim sa pričom u jednoj knjizi, bez srećnog kraja.

Zadovoljna sam početkom ove godine, cilj mi je da tokom ovog meseca pročitam šest knjiga, ali ako se to ne desi, neću biti razočarana, jer su neke od knjiga koje sam odabrala prilično obimne.

You Might Also Like

0 коментара