Knjiški moljac: L. S. Hilton - Maestra

09:12:00

Pre ove knjige, na blogu sam pisala samo o jednoj knjizi koja mi se nije svidela. Bio je to Leš u fundusu, Mirjane Đurđević. Ali ono što razlikuje ove dve knjige je to što mi je Leš u fundusu bio poprilično zabavan, sve do raspleta koji me je razočarao. Međutim, u ovoj knjizi sam vapila za nekim dobrim delom, koji će zaista da mi se svidi. Taman kad bih naišla takav deo, desilo bi se nešto što ga  kompletno upropasti.

Maestra nije ono za šta je predstavljaju. Nije sjajan triler sa glavnom junakinjom poput Lisbet Salander iz Muškarci koji mrze žene (Bože, kako mrzim taj prevod! Zašto jednostavno nije moglo da se zove Devojka sa tetovažom zmaja?!). Laguna je ovu knjigu izreklamirala na način na koji mislim da nije adekvatan ako se pogleda sama radnja. Da, ima primesa trilera, ali ono što ova knjiga jeste, je erotika. I nema ništa loše u tome, samo bi bilo lepo to naglasiti, kako bi ljudi koji ne vole erotiku znali šta ne treba da kupuju. Tek nakon čitanja sam proverila po internetu i shvatila da ga u drugim zemljama predstavljaju kao triler/erotiku i daleko bolju verziju knjige Pedeset nijansi sive (samo sa manje BDSM momenata) što je skroz u redu. 

Prolog ove knjige mi je automatski stvorio odbojnost prema kompletnoj knjizi, iako je izvučen iz totalno nebitnog momenta knjige. Za prve strane izvučen je najvulgarniji momenat radnje koji pokazuje šta u ovoj knjizi izgleda treba da se ceni, iako ima daleko, daleko boljih scena. Da se poenta knjige vrti oko njih, bio bi to jedan veoma dobar triler.

Džudit Rašli je obrazovana, inteligentna žena, koja kasnije pokazuje koliko može da bude nemilosrdna, ali L. S. Hilton kao da želi da pokaže da je njena najbitnija odlika to što je nimfomanka. Dakle, kod jedne obrazovane žene koja voli umetnost i čiji je cilj da ima sopstvenu galeriju, koja žudi za tim da se profesionalno ostvari po bilo koju cenu i veoma je dobar mastermajnd, kako bi Amerikanci rekli, najbitnije je to što ona mnogo voli da upražnjava seks.



Bila bi ovo sjajna priča da nema forsiranja seksualnih scena koje nisu ni erotske, već sasvim prostačke i kojima se posvećuje velika pažnja, iako su potpuno irelevantne. Iako mi je veći deo knjige skroz u redu, a ima čak i baš odličnih momenata, ne mogu da se otrgnem lošem utisku baš zbog toga što je inteligentnost i kompletna strategija jedne osobe podređena njenim seksualnim porivima.

Ukoliko volite da čitate ovakve knjige, to je skroz u redu, nemam ništa protiv i poštujem to, ali ne želim da se erotika (ili bilo koji drugi žanr) servira onima koji nisu njeni čitaoci, zamaskirana pod nazivom drugog žanra.

Maestra će da bude triologija i ono što sa sigurnošću tvrdim je da neću čitati ostale delove. A na ovom blogu ste mogli da pročitate i da sam odlučila da se rešim i ovog.

You Might Also Like

0 коментара