Knjiški moljac: Book Haul - decembar 2016. + januar 2017.

14:26:00


Malo sam bila lenja, a s druge strane sam samo želela da iskoristim to što sam za praznike otišla kući i provedem vreme sa porodicom (pogotovo najmlađim članovima), tako da nije bilo nijednog od četiri posta koje objavljujem krajem meseca (treš, favoriti, book haul i wrap up). Na treš i favorite sam odlučila da se ne osvrćem jer se polovine više ne sećam, ali sam, što se tiče haula i wrap upa, odlučila da ujedinim januar i februar.

Dakle, s obzirom na to da će ovo verovatno biti poduži tekst, ne bih više dužila sa uvodom, pa ću preći na decembarski deo haula.

Znala sam da ću za praznike dobiti barem jednu knjigu, plus sam naručila decembarsku KZM kutiju, tako da sam odlučila da ne kupim nijednu knjigu tokom decembra. Verujem da ste verovatno već provalili da sam u tome opasno fejlovala. Tako se decembar završio sa bibliotekom obogaćenom za šest knjiga.

Išavši na koncert sastava Planet of Zeus. izašla sam iz prevoza ispred Delfi knjižare na Trgu Republike. Pogled mi je pao na knjigu Džoni je krenuo u rat, koju želim već mesecima, ali nikako da odvojim novac za nju. Ova knjiga bila je na 3 za 499 akciji, tako da sam iz knjižare izašla sa još dve knjige. No, prvo da se osvrnemo na ovu.

Ovu knjigu želim da pročitam još od kako sam se oduševila filmom Trambo. Redovna cena ovog dela u knjižarama Laguna i Delfi je 700 dinara.

Bio je to rat koji će značiti kraj svih ratova, globalna borba koja će konačno doneti svet bezbedan za demokratiju - po svaku cenu. No, jedan američki vojnik je platio cenu koja prevazilazi sve granice. A u tom unakaženom mesu, koje je nekada bilo vizija mladosti, sad živi duh koji ne može da prihvati u šta se svet pretvorio.



Razgledala sam koje bih još knjige mogla da uzmem i pogled mi se susreo sa crvenim koricama drugog dela triologije (pišući ovaj tekst saznala sam da je u pitanju triologija i sad sam besna jer nemam novca za treći deo) Završnica, pod nazivom Ključ neba, a koji su napisali Nils Džonson-Šelton i Džejms Frej. Prvi deo ove duologije dobila sam u septembarskoj KZM kutiji, ali drugi nisam kupila jer nisam imala da dam 1300 dinara, koliko ova knjiga košta u knjižarama.

Ostalo je devet igrača, ali pravila igre su se promenila.
Kretanje, borba, učestvovanje u Igri dobri su makar za jednu stvar.
Zaboravljanje.
Pročitaj ovu knjigu. 
Pronađi tragove. Reši zagonetke.
Samo jedan može da pobedi.
Završnica je stvarna.
Završnica je počela.



Treću knjigu odabrala sam nasumično. Pošto na gomili više nije bila nijedna knjiga koju stvarno želim, čitala sam sinopsise i uzela onu koja mi se činila najzanimljivijom. U pitanju je Poduhvat Indija, Erika Orsene. Maloprodajna cena ove knjige je 800 dinara. 

Radnja prati priču o Kristoferu Kolumbu. Nakon što je doživeo brodolom u portugalskim vodama, on se dokopava obale i nalazi utočište u Lisabonu. Priča prati Kolumbov san da ode do Indije, a zatim i do Japana i Kine. Pripoveda je mlađi Kolumbo, Bartolomeo. 


Smatram da sam odlično prošla, jer sam za 500 dinara kupila knjige koje bih inače sve ukupno platila 2800 dinara, tako da mislim da mi se delimično može oprostiti što sam kupila knjige, iako sam sebi naredila suprotno.

Nešto kasnije tokom meseca sam na Bukinista tezgi u Ulici 1300 kaplara ugledala Dark Side Of The Moon ploču. Naravno, toliko je tražena da košta 2000 dinara, a to je neki gornji limit do kojeg ovi ljudi podižu cenu. Ipak, našla sam knjigu Pink Floyd koju nikada ranije nigde nisam videla. Ovu knjigu Rika Sandersa napisanu 1976, a kod nas izdatu 1980. godine, platila sam 500 dinara.


Nakon ovoga stigla je i decembarska KZM kutija, u kojoj je stigla knjiga Iskra u pepelu, Sabe Tahir. Zbog izmenjene naslovnice, bilo mi je potrebno malo vremena da skapiram da je ovo u stvari knjiga Ember In The Ashes. Maloprodajna cena ove knjige je 800 dinara.

Ti si iskra u pepelu. Žarićeš i palićeš, pustošićeš i uništavaćeš. Ne možeš to da promeniš. Ne možeš to ni da zaustaviš. U vreme strahovlade Marcijalskog carstva, sveta izgrađenog po uzoru na antički Rim i satkanog od brutalnosti, živi mlada Laja sa starijim bratom, bakom i dekom. Ona ima samo jedno pravilo: Nikada ne prkosi Carstvu, jer pobuna znači smrt. Ali kada joj brata proglase izdajnikom i uhapse ga, Laja će morati da se infiltrira u samo srce Carstva - ozloglašenu Vojnu akademiju na Crnoj steni - i izbori se sa svojim najvećim strahom, ne bi li mu spasila život. Tamo upoznaje Eliju, najboljeg vojnika Akademije, koji se potajno protivi svemu što ta institucija zastupa. Elija žudi da se oslobodi tiranije koju će biti primoran da uspostavlja kada završi obuku i postane maska, smrtonosni vojnik čija je svrha da seje smrt i pustoš u ime Carstva, Laja i Elija sreću se slučajno, a zbližava ih mržnja koju oboje osećaju prema okrutnom režimu. U napetoj borbi za pravo da sami ispišu svoju sudbinu, ubrzo će otkriti da su povezani mnogo dublje nego što su isprva pretpostavljali i da bi njihovi postupci mogli promeniti budućnost čitavog Carstva.


Dan pred Novu godinu dobila sam svoj novogodišnji poklon. Nagovarala sam dečka da mi, ako će mi već kupiti knjigu, kupi prvi deo Igre prestola. Kako je on to odbijao, pozdravila sam se s Martinom. Međutim, dobila sam knjigu koju sam najmanje očekivala - Martinov Svet leda i vatre. Ova knjiga u Laguna knjižarama košta 1900 dinara.

Ova knjiga predstavlja sveobuhvatnu istoriju Sedam kraljevstava i pruža žive opise epskih bitaka, ljutih suparništava i smelih buna iz kojih su proistekli događaji u romanima iz ciklusa Pesma leda i vatre i prikazani u televizijskoj seriji Igra prestola. Ovo je zajedničko delo Martina i njegovih dugogodišnjih saradnika Elija M. Garsije i Linde Antonson, osnivača čuvenog sajta Westeros,org - možda jedinih ljudi koji ovaj svet poznaju jednako dobro kao njegov tvorac.

A kad smo kod sedam kraljevstava, ubrzo nakon Nove godine našla sam Martinovo delo Vitez sedam kraljevstava na Kupindu za 540 dinara i morala da iskoristim priliku. 

Stotinu godina pre događaja opisanih u serijalu Pesme leda i vatre, paž po imenu Dank uzima mač i štit svog pokojnog gospodara i prijavljuje se na turnir, ne bi li otpočeo život viteza. Međutim, ser Dankan mora mnogo toga da nauči o svetu vitezova i plemića i, dok pokušava da nađe pokrovitelja koji će mu omogućiti da nastupi na turniru, brzo stiče i prijatelje i neprijatelje, Dank je vešt borac i silno mu je stalo do časti, ali da li je to dovoljno da postane istinski vitez u očima drugih, ili je pak tek običan mladić koji živi u zabludi i zbog kojeg mnogim njemu bliskim ljudima preti strašna opasnost?

Uverena sam u to da će mi ova dela biti odlična uvertira u Svet leda i vatre, koji planiram da čitam u nekom narednom periodu.


Poslednjeg dana godine, kupila sam knjigu iznenađenja u knjižari Evro Giunti. Nepoznatu knjigu platila sam 200 dinara i dobila knjigu Preokret, Kena Maklura, koja u maloprodaji košta 270 dinara.

Na samom kraju britanskog ostrva, tamo gde se surovi krajolik škotskih stena obrušava na vode ledenog okeana, odigrava se drama gde ljudski život vredi onoliko koliko odgovara bogatim korporacijama, koje tu imaju svoje ispostave obavijene velom tajne i potencijalne opasnosti. Nakon smrti nekolicine momaka s lokalnih farmi, iz Londona stiže patolog Jen Banerman koji započinje svoju istragu. Ispostaviće se da su njegova medicinska ispitivanja mnogima trn u oku i da se njegova borba za istinu polako pretvara u borbu za goli život.


U januaru su isti dan pristigle dve kutije sa knjigama, kao i jedna knjiga. Kako mi je Sovina pošiljka uručena direktno, prvo sam saznala kakav je njen sadržaj. U ovoj kutiji, čija je tema bila novogodišnja, bila je knjiga Jedne zimske noći, Sajmona Sibaga Montefjorea.

U pitanju je potresna priča o dve zabranjene ljubavne veze začete 1945. godine. Dok Rusija slavi pobedu nad nacistima, pucnji se razležu usred velike moskovske svetkovine: na zemlji su beživotna tela dvoje učenika, mladića i devojke, u kostimima iz 19. veka. Reč je o deci sovjetskih rukovodilaca, koja pohađaju najugledniju školu u zemlji. Da li je reč o ubistvu? O samoubistvu? Ili je po sredi ljubavni trougao? A možda i zavera protiv Staljina - ili pak jedna od vođinih nemilosrdnih intriga?


U KZM kutiji dobila sam knjigu na engleskom jeziku. U pitanju je knjiga If I Was Your Girl, koju je napisala transgender autorka Meredit Ruso.

Priča prati transgender devojku, koja živi okružena republikancima. Ona pokušava da vodi normalan život i ne oda tajnu da je nekada imala telo momka. U početku joj veoma dobro ide, dozvolila je sebi da pomisli da može da vodi normalan život, a onda se sve menja.



Knjigu koja je pristgla isti dan kad i kutije dobila sam na nagradnoj igri fesjbuk grupe Čitalište lepote i slobode. U pitanju je zbirka priča Mirande Džulaj, pod nazivom Baš ti, baš tu. Cena ovog Bookinog izdanja je 600 dinara.



Ova knjiga deluje kao interesantno delo savremene književnosti. Ne znam koliko odgovara mojim čitalačkim preferencijama, ali radujem se čitanju.


Još u avgustvoskom book haulu spominjala sam da sam kupila Blic ženu kako bih dobila knjigu Šerlok Holms, Artura konana Dojla. Konačno sam, posle silnih Danijela Stil, dočekala da Šerlok opet stigne uz novine. Na trafici sam videla dva broja sa različitim Holms knjigama, ali kako nisam imala novca zaobe, odabrala sam Dolinu straha. Novine sam dala ženi koja je pored mene čekala autobus. Na ovu knjigu sam dala 230 dinara, ali nisam uspela da nađem maloprodajnu cenu.

U ovom delu Holms je unapred saznao da će se desiti brutalno ubistvo. U trenutku u kojem je razmišljao šta bi trebalo preduzeti, stiže inspektor koji ga obaveštava da je zločin već počinjen. U slučaju se javlja mnogo nelogičnosti, a Holms mora da upotrebi sve svoje sposobnosti kako bi povezao  prošlost ubijenog, nemilosrdnu zločinačku organizaciju i zabačeno rudarsko mesto u Americi, poznatije kao Dolina straha.


Pred kraj meseca otkrila sam da Šerloka Holmasa mogu da nabavim još jeftinije.Našla sam novine Kuhinja, koji je list Blic žene i, za razliku od nje, košta 150 dinara. Kupila sam prošlomesečki broj. Nije me briga. I onako ne planiram da pravim praznične torte i kolače, već me interesuje knjiga. A knjiga je Šerlok Holms, Skandal u Češkoj. U pitanju je zbirka kratkih pripovetki.


Tokom prethodna dva meseca postala sam bogatija za jedanaest naslova. Sada je zaista vreme da se malo primirim sa kupovinom. Međutim, tokom poslednja dva meseca, a pogotovo januara, sam pročitala sasvim pristojan broj naslova i o tome ćete moći da čitate već sutra.

You Might Also Like

1 коментара

  1. Jedne zimske noći nikako da kupim, rasprodaće se dok se ja nakanim, a onda će mi biti žao. Nisam znala da Evro book ima te kutije iznenađenja. Inače nisam nikad naručivala takve stvari, valjda se bojim da mi se sadržaj neće dopasti.
    I Vitez sedam kraljevstava mi je na spisku, mada Svet leda i vatre još nisam dovršila, kabasta mi je pa čitam na kašičicu.

    ОдговориИзбриши