Knjiški moljac: Goodreads Book Tag

12:05:00

Iako sam Goodreads nalog napravila još početkom prošle godine, nisam ga koristila. Kada je već prošla polovina ove, videla sam mejl u kojem je pisalo da odredim sebi izazov u vidu broja knjiga koji ću pročitati ove godine. Stavila sam neki okviran, ne toliko velik broj, jer već prošao veći deo godine. Od tada sam ulazila na sajt samo kad nešto pročitam, kako bih to obeležila. Redovno sam počela da koristim Goodreads u poslednjih mesec dana. Trenutno mi je cilj da na svoj profil unesem sve knjige koje posedujem u fizičkoj formi, kako bih uvek znala njihov broj i uglavnom se time zanimam dok sam na sajtu. 

Za one koji ne znaju, Goodreads je nešto kao Fejsbuk za ljubitelje knjiga. Kao što SPC ima svoju društvenu mrežu, tako imaju i knjiški moljci.

Tag je poprilično mator, ali sam ja svejedno želela da ga uradim. Iskopala sam ga na jutjubu. Elem, mislim da bi bio red prestanem da brbljam u pisanoj formi i pređem na tag.


Koja je poslednja knjiga koju si označila kao pročitanu?

U pitanju je O vukovima i senkama, Branislava Jankovića. Ocenila sam je sa četiri zvezdice. Delo uopšte nije loše, pogotovo kad obratimo pažnju na to da je ovo prvi roman jednog novinara. Radnja je zanimljiva, sadrži dozu misterije, mitologije i religije. Više o samoj knjizi moći ćete da pročitate u postu koji će biti objavljen nakoj ovog.


Šta trenutno čitaš?

Trenutno čitam dve knjige. Jednu u elektronskoj formi, kako bih mogla da čitam i stojeći u busu ili na ulici, a drugu uglavnom pred spavanje. U pitanju su Leš u fundusu, Mirjane Đurđević i Vukodav, Marije Semjonove.



Koja je poslednja knjiga koju si označila kao knjigu koju želiš da pročitaš (to be read)?

U pitanju je Dom gospođice Peregrin za čudnovatu decu. Ne mogu da vam opišem koliko sam srećna bila kada sam otkrila da su svi delovi prevedeni kod nas (ovaj još 2012.). Pogodite koje će biti knjige koje ću sledeće da nabavim!


Šta je sledeće što planiraš da čitaš?

Nikada mi nije išlo za rukom na unapred isplaniram šta ću čitati u nekom periodu, čak ni koju ću knjigu uzeti kada završim onu koju trenutno čitam. Raspoloženje mi se često menja, pa samim tim i ono što želim da čitam. Za sada mi je cilj da pročitam ceo serijal Vukodav, tako da ću se, nadam se, nakon prvog, prihvatiti drugog dela ovog serijala. Što se tiče knjige u elektronskoj formi, nameračila sam se na Američke bogove, Nila Gejmena, ali videćemo kad pročitam Leš u fundusu.


Koristiš li Goodreads sistem ocenjivanja u vidu zvezdica?

Koristim, ali nisam potpuno zadovoljna istim. Nekada mi je, na primer, premalo da dam knjizi tri zvezdice, a četiri je već previše. Definitivno je potrebno namestiti sistem ocenjivanja tako da može da se daje po pola zvezdice.


Da li učestvuješ u Reading Challenge-u 2016?

Učestvujem, ali kao što sam na početku ovog posta spomenula, postavila sam svoj izazov kada je prošlo već više od pola godine, tako da je broj knjiga koje sam zacrtala da pročitam do kraja godine veoma mali: 15. Kako napredujem sa svojim izazovom možete videti i ovde na blogu, u desnoj počnoj traci, ispod fotografija sa Instagrama.


Da li imaš Wishlist na nekom sajtu?

Imam wishlist na Kupindu jer tako beležim najjeftinija izdanja knjiga koja mi trebaju. Imam i wishlist na Amazonu i Book Depository-ju iz istog razloga. Dakle, zbog sebe. Ne kako bi mi neko kupio i poslao knjigu.


Koju knjigu planiraš da kupiš sledeću?

Rešila sam da smanjim sa kupovanjem knjiga i bacim se na čitanje, tako da je jedino što planiram da kupim u skorije vreme triologija Dom gospođice Peregrin za čudnovatu decu. Naravno, ne kompletna odjednom, a komotno mogu da razvučem sa kupovinom jer će mi biti potrebno još neko vreme da završim sa čitanjem Vukodava. A, kada su u pitanju serijali, volim da ih maratonujem.


Imaš li omiljeni citat iz knjige?

Imam omiljeni citat i pretpostavljam da je još gomili ljudi ovo takođe omiljeni citat, ili se barem prave da jeste, kako bi bili tru fanovi. Elem, ja se u ovim rečima zaista pronalazim i visoko ih vrednujem, te je moj omiljeni citat potekao iz usta ili pera (svakako misli) J. R. R. Tolkiena i glasi Not all those who wander are lost, deo pesme iz Gospodara prstenova, koja opisuje Aragorna.


Ko su tvoji omiljeni autori?

Što se domaćih autora tiče, do su definitivno B. D. Benedikt i Dejan Stojiljković. Kada su u pitanju strani autori recimo da su to J. R. R. Tolkien i Neil Gaiman.


Da li si član neke grupe na Goodreads-u?

Član sam jedne grupe i ona se zove Knjigom u glavu. Iskreno, ne čitam knjige koje oni odaberu svaki mesec jer do sada nisam imala nijednu od njih, a imam previše svojih knjiga koje treba da pročitam, tako da ne učestvujem mnogo u diskusijama u grupi, ali sam ostala u njoj jer imaju ogromnu biblioteku elektronskih izdanja na srpskom i engleskom i tu planiram da tražim ono što ću da čitam u busu.


Šta bi Goodreads mogao da popravi? 

Dizajn. Nije da je to neka veoma bitna stvar, ali jako mrzim kada sajtovi imaju ružan dizajn, plus mi nekako nije dovoljno pregledan. I da uvede polovine zvezdica u ocenjivanje, kao što sam već rekla.


Ovo bi bio kraj Goodreads taga. Ukoliko vam se dopada, a imate blog i takođe koristite ovaj sajt, osećajte se tagovano. Ukoliko želite da me pronađete na Goodreads-u, možete to učiniti tako što ćete kliknuti ovde.

You Might Also Like

0 коментара