Knjiški moljac: Book Haul - oktobar 2016.

15:08:00

Sredinom oktobra, po svom povratku iz Norveške, dobila sam nekoliko knjiga na poklon. Krajem meseca sam otišla na Sajam knjiga. Dva puta. Rezultat toga je osamnaest knjiga i dve mange, kao i jedna knjiga kupljena kao poklon.

Započeću sa knjigama koje sam dobila na poklon.
Prva je posebno izdanje Konstantinovog raskršća Dejana Stojiljkovića. U pitanju je Lagunino izdanje i maloprodajna cena je 1050 dinara. Ovo je prvo Stojiljkovićevo delo i ujedno i prvo koje sam čitala. Nisam imala priliku da se dokopam posebnog izdanja, te ću rado da pročitam knjigu ponovo, a dodatak po prvi put.

Radnja je smeštena pred kraj Drugog svetskog rata. Na jugu Balkana, u  Nišu, rodnom gradu Konstantina Velikog, skrivena je relikvija koje nacisti žele da se domognu. Hitler po ovu relikviju šalje jednog od svojih najboljih ljudi, viteza Reda mrtvačke glave, verujući da mu mač star trinaest vekova, iskovan od klina kojim je Isus proboden na krstu, može pomoći  da ovlada svetom.

Ovo izdanje sadrži i Dodatak koji se sastoji iz šest eseja nastalih na osnovu autorovog višegodišnjeg istraživanja i prikupljanja građe za roman.



Dobila sam i dve zbirke pesama. Tri jezika starosti i Prljave ljudske šake Ognjena Karadžića. Još se nisam usudila da im se posvetim jer sam sa poezijom u veoma lošim odnosima. Međutim, definitivno ću im posvetiti pažnju jer se Ognjena sećam iz vremena velike popularnosti Ask.fm društvene mreže i sećam se momenta izlaska Prljavih ljudskih šaka i da sam zaista želela da pročitam tu zbirku.



A onda je došao sajam. Zaista nemam pojma odakle da počnem.
Uprkos tome što su me u  Darkwood-u ignorisali, iskoristila sam njihovo sniženje mangi na 200 dinara da bih kupila nove delove Attack on Titan-a i Death Note-a.



Na štandu Čarobne knjige sam definitivno kupila najviše knjiga. Ona po koju sam namenski otišla je prošireno izdanje Isterivača đavola Vilijama Pitera Blatija, objavljeno povodom četrdesetogodišnjice postojanja ovog dela. Maloprodajna cena ove knjige je 800 dinara.

Užas počinje gotovo neprijatno. Čudni zvuci dopiru s tavana, iz dečje sobe. Neprijatan miris, ispomeran nameštaj, ledena hladnoća.
Isprva se te pojave još i daju objasniti. Pritom se zastrašujuće promene događaju jedanaestogodišnjoj devojčici Rigan. Medicina ne uspeva da objasni njene simptome. Kao da je druga osoba naselila njeno telo.
Pozivaju oca Demijana Karasa, jezuitskog sveštenika. Da li je moguće da je demon zaposeo dete? Izgleda da je jedini odgovor egzorcizam.



Na istom štandu kupila sam tri knjige za 500 dinara. Izbor nije bio neki, ali sam uspela da nađem tačno tri koje me zanimaju. I sreća pa sam išla u sredu, jer su već u subotu neke od dobrih knjiga izvadili iz te kategorije.

Prva knjiga koju sam uzela je Bitlsi Laša Sobija Kristensena. Maloprodajna cena ove knjige je 1000 dinara.

Ova knjiga nije zapravo o Bitlsima. Bitlsi su vedar roman o četvorici dečaka rođenih pedesetih godina dvadesetog veka u Oslu, opsednutih svojim muzičkim idolima. Kim, Gunar, Ula i Seb sa svojih trinaest godina čak i misle o sebio kao o fantastičnoj četvorki. Tokom godina, oni mnogo igraju fudbal, piju još više, zaljubljuju se i odljubljuju. Ishod svega toga je divna hronika o životu i odrastanju u možda najlepšem dobu skorije istorije.

Druga knjiga koju sam uzela na ovoj akciji je Osveta Malog Princa Branka Dimitrijevića. Cena ove knjige u radnjama je 800 dinara.

Boris i Svetlana vode naizgled beznačajnu radio emisiju Sinhronicitet. Međutim, oni su ubeđeni da su na tragu nečemu velikom. Njihovom prijatelju Kumu počinju da se događaju misteriozne stvari - niokuda se pojavljuje grupa njegovih vernih obožavalaca, a svi koji mu se zamere doživljavaju velike neprijatnosti. Pritom, misteriozni virus Mali Princ počinje da pustoši kompjutere svima iz ekipe. Boris i Svetlana će morati da zarone u svet špijunskih službi Amerike da bi raspetljali to klupko.

Treća je Govornik za mrtve Orsona Skota Karda. Maloprodajna cena ove knjige iznosi 1000 dinara.

Po završetku užasnog rata, Ender Vigin nestaje, a javlja se jedan moćan glas: govornik za mrtve, koji priča pravu priču o ratu insekata.
Mnogo godina kasnije, druga tuđinska rasa biva otkrivena. I oni su čudni i zastrašujući - ponovo počinje stradanje čovečanstva. Samo se govornik za mrtve usuđuje da se suoči sa misterijom i istinom.



Došavši kući, shvatila sam da je Govornik za mrtve drugi deo Enderove igre, te se u subotu vratih na štand Čarobne knjige po nju. Njena maloprodajna cena iznosi 800 dinara.

Ono što sinopsis kaže je da je čovečanstvo suočeno s realnom opasnošću od istrebljenja. Da bi opstalo, potrebno mu je više od dobrog stratega - potreban mu je vojni genije. Endru Vigin ima samo šest godina. Za njega su kompjuterske simulacije ratova igre u kojima uživa i pobeđuje. Moraće brzo da odraste i pokuša da spasi svet.



Volim da na sajmu odem na Lento štand i kupim koju knjigu B. D. Benedikta. Rešila sam da sva dela koja mogu imam u tim lepim, jednakim, ukoričenim izdanjima, koja na sajmu budu jeftinija nego inače. Van sajma se može naći samo nekoliko njegovih knjiga i to u Delfiju, po paprenim cenama.

Ovog puta sam, između ostalih, kupila autobiografiju ovog pisca pod nazivom Zvali su me Dizni. Sajamska cena ovog dela bila je 400 dinara. Mislila sam da će knjiga biti daleko obimnija, al i očigledno je sve stalo na stotinak stranica.

Benedikt je, kako sam kaže, ovu autobiografiju napisao jer dobija kritike čitalaca da mu je biografija na sajtu preštura i da bi želeli da saznaju više o njemu i njegovom životu, te je odlučio da im ispuni želju i zabavi ih samo biserima svog životnog iskustva. Takođe napominje da nam pri čitanju sigurno neće biti dosadno jer njegov život nije ništa manje interesantan od njegovih romana. A to obećava.

Na istom štandu kupila sam dve džepne knjige odštampane u jednoj - Devičanski svet i Pilule, a po istom principu i Osvetu i Belog indijanca. Obe knjige bile su  po 700 dinara. Na Benediktovim knjigama ne pišu sinopsisi. Verovaću da za to postoji razlog, te neću tražiti sinopsise ovih knjiga po internetu, ali ću vam svakako preporučiti da ih pročitate.



Na Deretinom štandu sam se pomalo čitalački uzdigla, te za 200 dinara kupila (tačnije, kupljeno mi je) delo Svetog Tome Akvinskog Biće i suština. Ne bih da se bakćem sinopsistom, s obzirom na to da nije u pitnaju beletristika.



Book Shop je imao deo sa veoma jeftinim knjigama na engleskom jeziku. Prvo sam uzela The legend of Sleepy Hollow Vašingtona Irvinga i to za 400 dinara. Verujem da svi znate za priču o bezglavom jahaču, te neću dužiti. Ukoliko ne znate, tu su knjiga i film, a ako želite malo slobodniju interpretaciju postoji i serija.

Po svom povratku na isti štand u sredu, dvoumila sam se da li da kupim Frankenštajna ili Grofa Monte Krista. Iako zazirem od klasika, ovoga puta je 1000 stranica bilo presudno, te sam za 250 dinara kupila The Count of Monte Cristo Aleksandra Dime.




Još pri samom ulasku na sajam, kada sam ga posetila po drugi put, bila sam rešena da odem na štand novina Danas, kupim primerak koji bih i onako kupila na trafici i uz njega dobijem knjigu po izboru na poklon. Tako sam za 50 dinara dobila delo Njena tranzicija Darka Kovačevića.

Mlada žena suočava se sa smrću muža.
Dok oko nje svi konzumiraju vinjak za doručak, bensedine za marendu, junakinja romana nastoji da vrati osećaj reda u sopstveni život. Mukla atmosfera grada bez nade, sveprisutno siromaštvo, duboko kulturno i generacijsko nerazumevanje kao i sve druge posledice večne, nedorečene tranzicije balkanskog društva koja kao da je kreirana s namerom da postoji zauvek, svakako joj ne pomažu u tome.



Po sećanju potražih Rock 'n' Roll Book štand. Imam nekoliko njihovih izdanja. Neka sam kupila na sajmu, dok sam neka igrom slučaja našla na Kupindu. Ovaj izdavač svoja izdanja prodaje isključivo na sajmu, te je njihove knjige nemoguće naći na drugi način, osim ako neka duša ne želi da se reši onih koje je kupila za sebe. Uzeh jednu od knjiga koja mi je zapala za oko prošle godine Pankrti - Previše muzike za premalo novca, koju je priredio Zvonko Jovanović.

Razbijajući dosadu glavnog grada Slovenije, Pankrti su pokrenuli lavinu Novog talasa u bivšoj Jugoslaviji. Pankrti (u prevodu Kopilad) su prvi punk rock sastav iza Čelične zavese koji je svojim tekstovima uzdrmao učmalu atmosferu socijalističkog društva krajem 70-ih i početkom 80-ih godina.



Za kraj sam kupila poklon za nekog drugog. Gledala sam bojanke za odrasle na štandu čije ime apsolutno ne znam da izgovorim, ali sam videla nešto drugo, te bojanke stavila u drugi plan.

Nakon što me je bratova trogodišnja ćerka pitala gde mi je onaj primerak Malog princa Antoana de Sent Egziperija viška, da joj dam da joj mama čita, spazila sam lepo, veliko izdanje ove knjige rađeno poput slikovnice. Kako nisam imala 1500 dinara, nisam je kupila. Na sajmu sam je našla za 900 dinara, te nisam htela da propustim priliku da je obradujem. Ako ne znate sinopsis Malog Princa, ne znam pod kojim ste kamenom živeli ceo život.

Još uvek nisam bila kući, te joj nisam dala poklon. U međuvremenu joj je moja majka rekla kako joj donosim poklon kad dođem, a ona je kao iz topa odgovorila: Mali Princ!


Od ekipe Knjižare za mlade su i ovog meseca stigle dve kutije.

U kutiji sa knjigom na srpskom jeziku dobila sam knjigu Zvezda padalica Stefani Kliford. 

Ivlin se već neko vreme oseća kao autsajder u svom privilegovanom okruženju i umorna je od života u senci visokog društva Menhetna. Kada dobije priliku da radi za elitnu društvenu mrežu, neku vrstu Fejsbuka za multimilionere, hrabro će zakoračiti u glamurozni svet snobova i otvoriti zlatni kavez maminih i tatinih mezimaca iz najskupljih škola. Uskoro će ploviti obećanom zemljom movdenskih letnjikovaca, kantri klubova i zabava otvorenog tipa, opijena bogatstvom i uticajem najmoćnijih ljudi Njujorka. Ipak, takav život ima svoju cenu i neće joj biti potrebno mnogo vremena da shvati da mora mnogo toga da žrtvuje kako bi ostala na vrhu hijerarhije. Sad kad je stigla toliko daleko, da li će biti spremna da rizikuje i svoju dušu?

U kutiji sa knjigom na engleskom jeziku dobila sam knjigu Instrucions for a second-hand heart koju je napisala Tamsyn Murray.

Džoni nije kao NORMALNI tinejdžeri.
SVAKI DAN se budi u
bolnici dok ga mašina održava u životu.
SVAKI DAN se pita
da li je to dan kada će naći donora
odgovarajućeg za njegovo srce.
SVAKI DAN se pita da li je to dan
kada će umreti.


SVAKI DAN
Niv se svađa sa svojim
SAVRŠENIM bratom Leom.
I SVAKI DAN Leo pobeđuje.
SVAKI DAN Niv sanja
o životu bez Lea.
Ali SVE se promenilo na dan nesreće:
na dan kada je SVE počelo da se raspada.


Očigledno sam ovog meseca kupila previše knjiga, s obzirom na to da nemam dovoljno karaktera u tagovima kako bih napisala samo imena knjiga, a kamoli još i autore.

You Might Also Like

0 коментара