Knjiški moljac: Book Haul - May 2016.

02:10:00



Pošto nemam opremu ni hrabrosti da budem booktuber, odlučila sam da na kraju svakog meseca u ovom odeljku posvećenom knjigama pišem koje sam knjige kupila tokom meseca.


Vratila sam se čitanju, pokušavam da pročitam sve knjige koje posedujem, a još uvek su nepročitane. Polako se vraćam na pravi čitalački put, ali jednostavno ne mogu da ne otežavam samoj sebi i vrlo često se počastim novom knjigom, tako stvarajući još veći čitalački izazov.

Neću previše da laprdam, pa ću preći na stvar. Planiram da u ovim postovima pišem koje sam knjige kupila, gde sam ih kupila, koliko su koštale, kao i ukratko o čemu se radi. Možda će nekoga od vas to zainteresovati da nabavite/pročitate iste knjige, ili ćete pak sačekati da ih ja pročitam, pa o njima dam svoj sud.

Već početkom meseca, dok sam jurcala za informacijama za novinarski članak, našla sam se u Vulkanu i naprosto sam morala da odem do njihove police sa knjigama na akciji. Imala sam šta i da vidim: prolećno sniženje! Sve knjige na polici snižene su od 60 do 80 procenata i bilo je naznačeno da sniženje traje do kraja maja, ali sada na internetu piše dok traju zalihe. Kupila sam dve knjige, vodeći se koricama, obimnošću i sižeom dela na zadnjoj korici.


Prva od dve knjige je deo serijala Avantura Ajzaka Bela i zove se Špijun. Napisao ju je Klajv Kasler. Upravo obavih malo istraživanje u kom sam otkrila da je Vulkan izdao još dve knjige iz ovog serijala, koje nose nazive Potera i Sabotaža i shvatila da moram da ih nabavim. Takođe, Laguna je (potpuno ili delimično, moraću da proverim) izdala serijal Avanture Dirka Pita

Nego, da se vratim Špijunu. Izgleda da je reč o istorijskoj avanturi, što me raduje, jer dugo nisam čitala avanturističke knjige, a takođe obožavam kada dela imaju istorijsku pozadinu. Očigledno je detektiv Ajzak Bel postao baja u gorespomenutoj Poteri i Sabotaži, te se u Špijunu vraća da obavi poslednji zadatak. Naravno, ne bi bilo uzbiljdivo da taj zadatak nije i najopasniji.

Radnja je smeštena u predratni period pre Prvog svetskog rata. Jedan inženjer američke ratne mornarice počini smaoubistvo, a njegova sumnjičava ćerka angažuje agenta Bela, koji otkriva da se ipak radi o ubistvu. Zavera poprima velike razmere, a Bel će morati da se suoči sa nemačkim, japanskim i britanskim špijunima.

Zvuči zaista zanimljivo, tako da nameravam da kupim prva dva dela što pre i sve tri knjige stavim visoko na listu prioriteta za čitanje. Mislim da se knjige ne nastavljaju jedna na drugu, već da je svaka priča za sebe, ali bilo bi kul pročitati sve tri, pa i komentare o sve tri objaviti na gomili.

Cena ove knjige na sniženju je 209 dinara.



Druga knjiga koju sam ovom prilikom kupila je Orijentalista Toma Rajsa. Kombinacija crvene i sive na koricama i podnaslov koji glasi „Misterija jednog neobičnog i opasnog života” su me odmah privukli najnižoj polici, na kojoj je stajala ova knjiga.

Na pozadini knjige ne piše o čemu se radi, tu su samo citati hvale drugih pisaca na račun ove knjige. Iz njih sam malo šta uspela da izvučem, pa sam odlučila da informacije potražim na internetu u nadi da se neću spojlovati.

Izgleda da se radi o istinitoj priči o Jevrejinu sa više identiteta koji je čak napisao i nekoliko knjiga na nemačkom. Putovao je po bliskom istoku i nekako završio u Nemačkoj, gde je prihvatio islam i tako bio deo establišmenta u Berlinu za vreme vladavine nacista. Upoznao je Staljina i Musolinija. 
Ne mogu da dočekam da saznam više o ovoj misterioznoj ličnosti!

Cena knjige na sniženju iznosi 195 dinara.



U svoju drugu posetu Vulkanovom sniženju otišla sam sa dve knjige na umu, a vratila se sa druge dve, tako da ću po one prve morati da odem neki drugi put. Ovog puta prihvatila sam se jednih ozbiljnih memoara i jedne, rekla bih, akcije.

Šesto strana knjige za 200 dinara mi se učinilo veoma primamljivo, te sam uzela Memoare Salmana Ruždog.
Salman Ruždi je osuđen na smrt jer je njegovo delo Satanski stihovi okarakterisano kao delo koje govori „protiv islama, Muhameda i Kurana”. Ovaj pisac je bio prinuđen da se konstantno krije i seli, a kada su mu tražili da smisli pseudonim, prisetio se omiljenih pisaca, Konrada i Čehova, iskombinovao njihova imena i postao Džozef Anton. Delo bi, osim teške priče, trebalo da bude i humoristično, tako da ću se rado prihvatiti čitanja.



Ne znam koliko će knjiga Toma Klensija biti moj fah, ali bila je 160 dinara i ja sam je kupila. U delu Živ ili mrtav radnja se odvija za vreme mandata Džeka Rajana, kada je u tajnosti osnovan Kampus koji likvidira teroriste. Glavni među teroristima je Emir, koji sprema najgori teroristički napad ikada i očigledno je poenta da ga treba uhvatiti živog ili mrtvog.



Super je kad ti momak kupi drugi deo knjige. Malo je lošije kad je u rancu isfleka nečim, ali dobro sad. Ostajemo kod Toma Klensija, potera za Emirom se nastavlja preko pećina Pakistana, ledenih pustara Švedske do naftnih polja u Brazilu u delu Živ ili mrtav: Završni udarac. Zadnja korica ove knjige kaže da će se skupina upečatljivih likova iz pera Toma Klensija prvi put zajedno boriti za opstanak nacije.

Cena? 240 dinara.



Kupindo je ovog meseca bio plodonosan, te sam preko njega kupila tri knjige. Tačnije pet. Objasniću usput.

Za 90 dinara kupila sam prve dve knjige Lemoni Sniketa iz Serije nesrećnih događaja. Te dve knjige su fizički spakovane u jednu. Druge dve (takođe spakovane u jednu) platila sam 108 dinara. Radi se o nizu nesreća koje su zadesile decu Bodlerovih. Neću vam pričati ništa dalje jer sam već prešla polovinu ovih priča i nešto više o njima vas očekuje vrlo uskoro.



I poslednja kupljena knjiga u maju je jedna koju sam pročitala pre šest godina i poželela da joj se vratim, kao i da je posedujem. U pitanju je knjiga koju su devedesetih pisale novinarke Mirjana Bulatović i Ika Mitrović. Knjiga se zove Đavo u prahu i u pitanju su ispovesti narkomana iz Beograda i Novog Sada. Verujem da ću se vrlo brzo vratiti ovoj knjizi, te ćete uskoro moći da pročitate više o njoj.

You Might Also Like

0 коментара