Dete iz provincije: Raj na zemlji.

03:05:00

"Knjiga je jedinstvena, prenosiva magija" - Stiven King

Dešavanje koje Beogradu daje nedelju dana posebnog sjaja, intelektualnog sjaja, je Sajam knjiga. Za ljubitelje pisane reči je ovo savršen događaj.

Predivno je videti da su svi ti ljudi na istom mestu iz istih razloga kao vi. Još lepše je što je taj razlog knjiga.

Ući u hale pune kalitetne književnosti (onu manje kvalitetnu ćemo da zanemarimo) je poput ostvarenja sna. Uvek sam želela da imam biblioteku. Na dobrom sam putu da to ostvarim, još samo da nađem mesta za sve te knjige.

Čim sam ušla stvorila mi se želja da pokupim većinu tih knjiga i teleportujem se u hladnu prostoriju punu polica. Zašto hladnu? Zato što su same knjige dovoljne da ugreju prostoriju. Nekako je sve lepše sa njima.

Mana sajma knjiga je što dobijete želju da posedujete sve te knjige koje vidite, ali znate da finansijski niste sposobni za tako nešto.


Doduše, ima još jedna mana. Ovo je više mana samih izlagača, nego sajma.


Mogli su se barem potruditi da Cecu malo više odmaknu od Isusa iz Nazareta.

Elem,  ove godine nisam imala ni približno novca za knjige kao prošle (prošle je bilo punoletstvo, pa je bilo i parica, a ove godine ništa od toga, plus sam student i treba novca i za život, jelte), izbegavala sam Lagunu, Vulkan i Delfi i išla na štandove izdavača za koje znam da imaju dobre popuste.

Za hiljadu i trista dinara sam kupila šest knjiga.

Među prvim štandovima sam slučajno naišla na štand na kom su se nalazile sve knjige serijala Geniji umetnosti. U pitanju su knjige o umetnicima, sa slikama njihovih dela. Serijal ima dvadeset i četiri knjige. Prvu knjigu iz ovog serijala sam dobila za rođendan od Mine. U pitanju je bio Direr. 
Bilo mi je veoma teško da od dvadeset dve knjige odaberem jednu, ali sam se na kraju odlučila za Tarnera, jer su me oduševile njegove "maglovite" slike pejzaža i brodova.




Htela sam da odem na štand Derete, da pogledam da li su snizili cenu knjiga iz serijala Sedam svetskih čuda, s obzirom na to da jedna knjiga košta između šeststo i osamsto dinara. Kad sam došla do štanda, imala sam i šta da vidim - cena ovih knjiga je bila dvesta dinara po komadu! Naravno da sam odmah kupila tri od četiri dela koja mi fale (četvrti se više ne prodaje, ali sam ga upravo našla na Kupindu za sto osamdeset dinara. Jeej!).
Naime, knjige nemaju veze sa istorijskim podacima o sedam svetskih čuda, već je u pitanju sedam različih izmišljenih priča, čija je radnja usko povezana sa sedam svetskih čuda.



Petu knjigu sam kupila na Evro Giunti štandu. Čim sam videla korice znala sam o čemu se radi (iako nisam znala da knjiga postoji) i morala sam da je posedujem. Za trista dinara dobih istinitu priču o krađi Mona Lize.



Poslednju knjigu sam kupila na štandu Čarobne knjige. Nisam planirala da kupim ovu knjigu, ali ko bi odbio obećavajući triler od petsto četrdeset strana koji košta sto dinara?!



Nadam se da ću uskoro imati vremena da pročitam ove knjige i da vam ih predstavim u Knjiški moljac odeljku.

Možda je ovaj post trebalo da svrstam upravo u taj Knjiški moljac odeljak. Razlog zašto to nisam uradila je taj što se u ovom odeljku nalaze stvari vezane za Beograd koje su mi posebno privukle pažnju. A šta može više privući pažnju od sajma knjiga?

Postoji i veći greh od spaljivanja knjiga. A to je ne čitati knjige. - Josif Brodski

You Might Also Like

0 коментара