Knjiški moljac: Pročitano u septembru 2018.

12:00:00

Nisam sigurna šta da mislim o septembru kao čitalačkom mesecu. S jedne strane, pročitala sam samo tri knjige, a sa druge je 90% čitanja obavljeno u gradskom prevozu, tako da krajnji ishod i nije toliko loš.

Septembarska statistika izgleda ovako: tri pročitane knjige, dve u fizičkom jedna u elektronskom formatu, 1028 pročitanih stranica. Jednu knjigu ocenila sam sa četiri zvezdice, a preostale dve sa tri zvezdice. To znači da je ocena septembra kao čitalačkog meseca 3.30.


Prva knjiga koju sam pročitala u septembru je Mračnija nijansa magije - prvi od četiri dela serijala Nijanse magije - Viktorije Švab, u izdanju Publik Praktikuma. Mislim da sam već spominjala da me ova knjiga podseća na Gejmenovu Nikadođiju jer ima paralelne Londone i magiči kaput. Naravno, ta sličnost nije nužno loša. Viktorija Švab je kreirala četiri Londona - crveni, beli, sivi i crni - u četiri različite zemlje u paralelnim svetovima. Nekada su ljudi mogli slobodno da prolaze među svetovima, ali od kada je došlo do uništenja Crnog Londona, to mogu da čine samo Antari, bića koja poseduju krvnu magiju i zadatak im je prenošenje pisama kraljevskih porodica. 

Uskoro ću vam pisati detaljnije o ovoj knjizi, a za sada ću da kažem samo još da mi se veoma svidela, da jedva čekam naredni deo i da sam je ocenila sa četiri zvedice.


Sledeća knjiga koju sam čitala je Okean sreće, Katje Milej, takođe u izdanju Publik Praktikuma. O njoj sam već pisala detaljnije, a ukratko mogu da kažem da su mi osećanja veoma pomešana. Knjiga je predstavljena kao da će u njoj da se desi veoma zanimljiva potraga devojke za sopstvenim ubicom, ali ono što ona jeste je zapravo odrastanje i zbližavanje dvoje tinedjžera koji su imai užasna detinjstva i velike traume. 

Zbog svih pomešanih osećanja, knjigu sam ocenila sa tri zvezdice, ali je svakako preporučujem.


Na internetu sam slučajno naišla na knjigu pod nazivom Oh My Goth, autorke pod imenom Gena Showalter, čiji me je naziv veoma zainteresovao. Kada sam, jednako slučajno, naišla na besplatnu aplikaciju za čitanje knjiga pod nazivom Any books, ovo je bila prva knjiga koju sam potražila. Ispostavilo se da je ima u aplikaciji, što je super. 

Glavna junakinja ove priče mrzi konformizam i čini sve što može da se ne utopi u masu. Onda ne čudi to što je deo gotik supkulture. Nakon što Džejd i njena zakleta neprijateljica iz srednje škole, koja nad njom vrlo čest vrši psihičko nasilje, zajedno završe kod direktorke, ona im smišlja neobičnu kaznu - odozi ih u sumnjivu laboratoriju gde ih ubavuju u igricu virtuelne realnosti. One ostaju iste, ali su im životi zamenjeni. Sada je mejnstrim biti gotik, dok su barbike autsajderi. Ova situacija ne odgovara nijednoj od njih dve i obe traže način da sve vrate u normalu. 

Ova knjiga bila je vrlo neobična. Očekivala sam priču o autsajderima u srednjoj školi, ali nikako uključivanje virtuelne realnosti u priću. Priča je bila zanimljiva, pročitala sam je veoma brzo, ali me nije oduvala, te sam je ocenila sa tri zvezdice.

Šta ste vi čitali tokom septembra?


Ukoliko želite da vidite stvari koje radim na ostalim internet linkovima, možete da lajkujete moju Fejsbuk stranicu, zapratite me na knjiškom ili privatnom Instagram profilu ili se pretplatite na mom knjiškom ili glavnom YouTube kanalu.

You Might Also Like

0 коментара