Knjiški moljac: Pročitano u julu 2018.

18:50:00

Jul je u čitalačkom pogledu bio veoma čudan. Prvu polovinu meseca sam se razvlačila sa jednom knjigom i nisam je završila u tom periodu, a onda sam za dve nedelje pročitala sedam knjiga. Ovaj čitalački mesec bih mogla da razložim na to šta sam čitala tokom dva čitalačka maratona, a šta između njih. Svakako, skor je sledeći: Tokom jula sam pročitala sedam knjiga, odnosno 2433 stranice. Jednu knjigu ocenila sam sa dve zvezdice, četiri knjige sa tri zvezdice, jednu knjigu sa četiri zvezdice i jednu knjigu za pet zvezdica.


Knjiga s kojom sam se razvlačila prvu polovinu meseca bila je Okupljanje, prvi deo trilogije Završnica, Džejmsa Freja, objavljen od strane izdavačke kuće Laguna. Ovu knjigu sam pokušavala da pročitam i ranije, ali mi je zbog stila pisanja na početku knjige bilo vrlo teško da je čitam.  Međutim, odlučila sam da počnem ponovo, nešto pre Rezedorada redathona, izdržala taj deo i otkrila da mi se ova knjiga veoma dopada. Dvanaest odabranih ljudi bore se jedni protiv drugih u scenariju u kojem dolazi do smaka sveta. Svi su potomci drevnih loza i onaj koji pobedi osigurava život za sve potomke svoje loze. Naravno, da pobedi može samo jedan. Realna ocena ove priče je četiri zvezdice, ali zbog toga što je trećina knjige napisana stilom koji mi nimalo nije odgovarao, ocenila sam je sa tri zvezdice. Mislim da drugi deo ima veliki potencijal da postane daleko bolji jer sada znam likove, dok je u ovom delu na svu konfuznost dodato još i to da morate dobro da zapamtite preko dvanaest likova da biste razumeli priču. Definitivno ću pisati detaljnije kako o ovoj knjizi, tako i o ostalim koje sam pročitala tokom meseca.


Druga knjiga koju sam pročitala u okviru čitalačkog maratona koji je organizovala Rada sa YouTube kanala rezedorada je Dali o Daliju, intervju Alena Boskea sa Salvadorom Dalijem u izdanju Književnih novina. Moram da priznam da ova knjiga nije ono što sam očekivala. U dosta momenata je Dali, takav kakav jeste, uspevao da izvrda sa odgovorima i govori o onome što želi, ali tu tome i jeste čar njegove ličnosti. Problem koji imam u ovom slučaju je intervjuer, koji nam je omogućio da saznamo šta Dali misli o drugim umetnicima, ali ne toliko šta misli o samom sebi, a to je ono što bih ja, kao poštovalac njegovog lika i dela, volela da znam. Zbog tih nedostataka, knjigu sam ocenila sa tri zvezdice.


Treća knjiga koju sam pročitala u okviru spomenutog čitalačkog maratona je bila Isijavanje, Stivena Kinga, izdanje izdavačke kuće Vulkan. Veoma bih volela da pišem svoje opširnije utiske o ovoj knjizi jer ih zaista ima mnogo. Dok mi se, s jedne strane, svidela premisa ove priče, s druge strane mi je čitanje ove knjige na momente bilo mučno i dosadno zbog previše opisa koji su, po mom mišljenju, potpuno nepotrebni. Kada sam sve utiske sabrala i oduzela, ocena se svela na tri zvezdice.


Poslednja knjiga ovog ridatona bila je Umiruća, Erl i ja, Džesija Endruza, koju je kod nas objavila izdavačka kuća Urban Reads. Trenutno ne želim da trošim svoje reči na ovu knjigu jer sam na nju već potrošila dragoceno vreme i reći ću samo da je ovo nešto najgluplje što sam ja pročitala u poslednjih najmanje petnaest godina. Stil pisanja je vrlo blizu Fejsbuk statusima ljudi koji hejtuju nešto čitsto da bi hejtovali. Jedini razlog zbog kojeg ovu knjigu nisam ocenila jednom, već sa dve zvezdice je taj da mi je trebalo nešto što se brzo čita, nakon što mi je mozak pregoreo tokom čitanja Isijavanja.


Između dva čitalačka maratona pročitala sam knjigu Gemina, Ejmi Kaufman i Džeja Kristofa, drugi deo serijala Illuminae fajlovi, takođe objavljenu od strane Urban Readsa. Ova knjiga mi nije bila kompletno nabijena tenzijom i puna akcije kao prethodna, ali sam veoma cenila odličan humor tokom kompletne radnje. Ovo je knjiga za koju jednostavno znate da ima odličan prevod, čak i ako niste čitali original. U određenim momentima je prevod bio toliko u duhu srpskog jezika da, kad bih delo čitala u originalu, određene rečenice ne bi odale dovoljno jak utisak zbog toga što ne postoje u engleskom jeziku. Pri kulminaciji radnje dobila sam i akciju koju sam priželjkivala, tako da mi je popravila raspoloženje. Ocenila sam je sa četiri zvezdice.


Knjigu Pljačka Velike piramide, prvu u serijalu Sedam svetskih čuda, Ketrin Roberts, a u izdanju izdavačke kuće Dereta, počela sam da čitam pre početka BookTube-a-thon čitalačkog maratona, ali sam je u okviru njega završila. Radnja je smeštena u stari Egipat i, kao što možete da zaključite iz naslova knjige, sadrži plan za pljačku Keopsove piramide. Kao i ostale knjige iz ovog serijala, radnja kombinuje mitologiju jedne civilizacije i magične moći, te je ovo odličan middlegrade serijal. Knjgu sam ocenila sa tri zvezdice jer znam da Ketrin Roberts to može i bolje.


Druga knjiga koju sam pročitala u julskom delu Booktube-a-thon čitalačkog amratona bila je Veštice, Roalda Dala, u izdanju izdavačke kuće Beli Put. Ova knjiga bila je pravo osveženje i pokazala je koliko je kreativnosti u sebi nosi o Roald Dal. Drago mi je što sam odlučila da je konačno pročitam jer me je učinila veoma srećnom i probudila mi želju da nabavim ostale knjige ovog autora. Ocenila sam je, naravno, sa pet zvezdica.


Koliko ste vi knjiga pročitali tokom jula? Koji su naslovi u pitanju i da li su vam se dopali?

You Might Also Like

0 коментара