Prostor za sopstvene misli: Čitaj da bi živeo.

22:08:00

Često se zapitam kako ljudi mogu da izdrže, a da ne čitaju. Nepojmljivo mi je stanje današnjice u kom ljudi naprosto beže od knjige. Ivo Andrić je rekao da Ostati ravnodušan prema knjizi, znači lakomisleno osiromašiti svoj život i ja se u potpunosti slažem sa tom izjavom. Raj sam uvek zamišljala kao svojevrsnu biblioteku. Ne znam nijedan problem koji sat vremena čitanja nije ublažilo.

Osoba koju poznajem često kaže kako se divi ljudima koji imaju vremena da čitaju. Neka ista osoba primi moje iskreno izvinjenje, ako će je uvrediti ovo što ću napisati, ali to je jedna od najvećih gluposti koje sam ikada čula. Ako neko voli i želi da čita (ili radi bilo šta drugo) uvek će naći vremena za to. Čitanje jedne stranice dnevno oduzeće ti dva minuta. Ako imaš vremena da dva sata ili više igraš igrice, gledaš kojekakve gluposti na internetu ili četuješ, onda imaš i ta dva minuta.

Nemojte smišljati izgovore. Ako nešto zaista želite, onda ćete izdvojiti vreme za to. Ako znate da su neki film ili serija snimani po knjizi, uzmite i pročitajte knjigu pre nego što ih odgledate. Knjiga vam pruža mogućnost da razvijete svoju maštu. Dok čitate, možete sami da zamislite kako izgledaju likovi ili mesto dešavanja radnje, dok vam je na filmskom platnu sve servirano na izvol'te. To zatupljuje.
Ubeđena sam da su knjige veoma obogatile moj život. Smatram da se osobe koje čitaju mnogo bolje izražavaju od onih koji čitanje ne praktikuju. Takođe smatram da čitaoci imaju daleko razvijeniju maštu, a poznato je da u ljudima sa razvijenom maštom uvek opstaje bar deo deteta koje su nekada bili.

Knjige imaju moć da zaustave vreme, vrate ga u prošlost ili polete u budućnost. Uz pomoć knjiga sam proživela razne pustolovine, rešavala misterije, bila prisutna u najvažnijim istorijskim momentima, imala susrete sa mitskim bićima, preživljavala apokalipse, saznavala tajne čovečanstva.
Zato kritikovanje ljudi koji čitaju i govori o tome kako je čitanje besmisleno pomeraju čovečanstvo za jedan veliki korak unazad.

Kada bih nastavila dalje, moj bes prema takvim ljudima bi se rasplamsao i ovo bi preraslo u potpuno drugačiji monolog od onoga kakvim sam ga zamislila i zato ću ovde da se zaustavim i da ovaj post završim citatom Mark Tvena: Dobri prijatelji, dobre knjige i čista savest: to je idealan život.

You Might Also Like

0 коментара